UtamaBeritaALGO melonjak 21% selepas Algorand mengumumkan kerjasama dengan FIFA

ALGO melonjak 21% selepas Algorand mengumumkan kerjasama dengan FIFA


Ketika kita menuju ke Piala Dunia FIFA 2022 di Qatar, FIFA, badan induk bola sepak dunia, telah berusaha untuk mewujudkan kerjasama kukuh dengan rakan kongsi utama dalam dunia blok rantai. Untuk itu, FIFA telah menandatangani perjanjian kerjasama penajaan teknikal dengan Algorand, sebuah platform blok rantai.

Menurut perjanjian itu, Algorand akan menawarkan penyelesaian dompet rasmi yang disokong blok rantai di mana Algorand akan menjadi penyokong Serantau Piala Dunia FIFA Qatar 2022™ di Amerika Utara dan Eropah.

Semasa pengumuman itu, presiden FIFA, Gianni Infantino berkata:

“Kami berbesar hati untuk mengumumkan kerjasama ini dengan Algorand. Kerjasama ini merupakan petunjuk jelas komitmen FIFA untuk terus mencari saluran inovatif bagi pertumbuhan hasil yang mampan untuk pelaburan semula selanjutnya ke dalam bola sepak yang memastikan ketelusan kepada pihak berkepentingan kami dan peminat bola sepak di seluruh dunia – elemen utama Visi kami untuk menjadikan bola sepak benar-benar global. Saya teruja menanti kerjasama yang panjang dan bermanfaat dengan Algorand.”

Algorand untuk membantu FIFA membangunkan Strategi Aset Digital

Teknologi blok rantai terus mendapat daya tarikan kerana keupayaannya untuk menjadi tuan rumah bagi banyak aset digital. Algorand akan membantu FIFA untuk membangunkan strategi aset digitalnya manakala FIFA akan menyediakan aset penajaan seperti peluang promosi, iklan dan pendedahan media.

Pada masa ini, blok rantai Algorand menjadi tuan rumah kepada lebih 2000 aplikasi kewangan teragih (DeFi) dan organisasi global. Selain itu, Algorand membantu organisasi yang berbeza dalam industri global seperti permainan, seni, muzik, sukan dan kewangan sambil ia terus berusaha mengguna pakai keupayaan digital Web 3 untuk keterangkuman, pertumbuhan dan ketelusan.

Pengasas Algorand, Silvio Micali berkata:

“Kerjasama dengan FIFA ini, organisasi sukan yang paling diiktiraf dan terkenal di peringkat global, akan mempamerkan potensi yang dimiliki oleh blok rantai Algorand untuk mengubah cara kita semua mengalami permainan dunia.”

Pada masa artikel ini ditulis, ALGO (token asli Algorand) didagangkan pada $0.7279, meningkat 21.18% dalam 24 jam yang lalu selepas pengumuman itu.

Jadual kandungan:
Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.