UtamaBeritaBTC mencapai $42,500 dengan penganalisis meramalkan potensi penurunan

BTC mencapai $42,500 dengan penganalisis meramalkan potensi penurunan

  • Bitcoin telah mencecah paras tertinggi harian sebanyak $42,562, paras harga tertinggi minggu lalu.

  • Penganalisis berkata dengan bertahan dia atas $43 ribu boleh menyaksikan BTC-USD menyasarkan kenaikan baharu kepada $50 ribu atau lebih tinggi.

  • Ini berkemungkinan jika corak head and shoulder terbalik disahkan, kata seorang penganalisis

Bitcoin telah melantun dari paras terendah $39 ribu minggu lalu, dengan beberapa jualan oleh paus (di tengah-tengah jualan musim percukaian AS) menyumbang kepada sentimen negatif. Tetapi di sebalik jualan itu, pengumpulan paus dengan alamat yang memegang 10,000 BTC atau lebih kekal dalam trend kenaikan sejak awal 2021.

Tahap harga utama yang perlu diperhatikan, menurut penganalisis kripto yang sangat dihormati, Rekt Capital ialah $43,000.

Dia berkata beberapa pemegang besar menjual pada tahap ini, mencadangkan bull menghadapi cabaran di sini. Jika itu ditembusi, BTC boleh mencatatkan kenaikan selanjutnya dalam julat $43K-$50 ribu.

Jumlah alamat unik yang memegang min. 10 ribu BTC telah meningkat sejak Feb ’21. Dengan itu, tanda-tanda pertama Lower High terbentuk apabila beberapa paus membuang kedudukan pada ~$43 ribu,” kata penganalisis itu dalam ciapan Twitter pada hari Rabu.

Kemungkinan pembalikan trend untuk BTC?

Penganalisis dan pedagang popular Michael van de Poppe juga melihat tahap $42.5 ribu-$43 ribu sebagai kunci untuk bull. Dia mencadangkan penutupan harian di atas paras ini akan mendorong pembeli dan membuka $46,000 sebagai sasaran baharu.

Dalam senario sedemikian, ia boleh meningkat kepada $50,000.

Jika pasaran mahu melihat kesinambungan, ia perlu menembusi wilayah pada sekitar $42.3 ribu untuk Bitcoin. Ini juga adalah penembusan harian. Jika ia ditembusi, saya mengandaikan pengujian baharu pada $46 ribu sudah hampir dan mungkin melebihi $50 ribu.”

Pedagang kripto Dan Gambardello menekankan pembentukan corak head and shoulders sebagai membayangkan penembusan. Corak ini adalah penunjuk biasa yang digunakan oleh pedagang untuk mengenal pasti pembalikan trend yang berpotensi.

Jika harga ditembusi dan kekal di atas garis leher (dalam kes ini garis condong ke atas), ketinggian corak mencadangkan kemungkinan pengujian semula harga melebihi $46 ribu. Pembatalan corak sudah tentu membuka kemungkinan pergerakan menurun baru ke tahap terendah baru-baru ini.

Bitcoin condong ke atas dengan corak head and shoulders terbalik, sasaran $46,000,” kata Gambardello, pengasas Crypto Capital Venture.

Carta menunjukkan corak head and shoulders terbalik pada carta 6 jam. Sumber: Dan Garmbadello di Twitter.

Pedagang dengan nama samaran HornHairs berkata struktur pasaran pada carta 12 jam menunjukkan kemungkinan momentum baharu. Dia menyatakan bahawa sebarang penurunan baharu memberikan peluang pembelian.

12 jam mengesahkan penembusan dalam struktur pasaran ke atas – harga penurunan boleh dibeli sekarang,” menurut ciapannya di Twitter pada awal Rabu.

Bitcoin didagangkan pada sekitar $42,528 pada masa artikel ini ditulis, meningkat 1.1% dalam tempoh 24 jam yang lalu.

Jadual kandungan:
Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.