Charmyn Ho dari Bybit membincangkan NFT, GameFi, kripto dan lain-lain

Charmyn Ho dari Bybit membincangkan NFT, GameFi, kripto dan lain-lain

By Dan Ashmore - bacaan minit

Ia merupakan tahun yang agak bergelora dalam pasaran kripto setakat ini pada 2022, dengan perkataan seperti “penularan”, “lingkaran kematian” dan “kemelesetan” memasuki perbendaharaan kata – jauh berbeza daripada persekitaran terkini pada tahun sebelumnya.

Walau bagaimanapun, Julai memberikan sedikit perhimpunan bantuan. Inflasi tidak begitu jatuh, tetapi sekurang-kurangnya ia tidak meningkat sama ada – masuk pada tahap yang sama seperti bulan Jun. Pada zaman ini, itu terasa seperti kemenangan besar, di mana berita buruk seolah-olah tidak henti-henti.

Walaupun pelabur kekal takut di tengah-tengah krisis kos sara hidup dan ketidaktentuan besar-besaran, pasaran tidak seperti pertumpahan darah bulan-bulan sebelumnya.

Itu termasuk crypto, sudah tentu. Bitcoin meningkat daripada nadirnya hampir $17,000 kepada sekitar $24,000, manakala kecairan telah mula kembali, sekurang-kurangnya sedikit, ke kawasan pasaran lain juga.

Itulah yang menjadikan Charmyn Ho, Ketua Crypto Insights di Bybit, dan laporan bulanannya cukup menarik pada bulan ini. Dia bekerja pada kajian bulanan yang diterbitkan oleh ByBit bersama-sama dengan syarikat analitik blockchain Nansen. Minggu ini, dia melompat ke podcast CoinJournal untuk membincangkan beberapa penemuan laporan itu.

Melihat kepada banyak sektor pasaran yang berbeza, laporan itu adalah bacaan yang menarik. Ia melihat aliran Ethereum dalam rantaian, menunjukkan bahawa modal masih melarikan diri dari pasaran – menunjuk ke arah penangguhan dialu-alukan ini hanya sebagai rali beruang dan bukannya pembalikan arah aliran.

Ia juga menilai NFT – di mana keadaan sebenarnya kelihatan lebih sihat daripada yang saya jangkakan. Charmyn juga sangat tertarik dengan sektor GameFi, dan menceritakan kisah hebat tentang bagaimana dia bermula sebagai seorang pra-guru sebelum mencari jalan untuk kripto melalui kegemarannya terhadap permainan, apabila suatu hari dia menemui permainan yang dipanggil Axie Infinity.

Ini, dan banyak lagi, dibincangkan pada episod minggu ini.

Nikmatilah!

Pautan Spotify di sini.