UtamaBeritaEthereum (ETH) jatuh di bawah zon sokongan $2800 yang penting – sejauh manakah bear akan bertahan?

Ethereum (ETH) jatuh di bawah zon sokongan $2800 yang penting – sejauh manakah bear akan bertahan?

Pada awal bulan Februari, kita melihat keseluruhan pasaran kripto melantun secara mendadak. Ethereum (ETH) adalah salah satu kripto berprestasi utama dan malahan pada satu ketika, pernah menghampiri $4000. Tetapi ia telah jatuh mendadak sejak itu. Lebih penting lagi, ETH telah jatuh di bawah zon sokongan penting $2800. Jadi, sejauh manakah bear mampu menahan ini? Berikut sedikit sorotan:

  • ETH didagangkan pada $ 2734 pada masa siaran, turun kira-kira 5% dalam tempoh 24 jam yang lalu

  • ETH juga telah jatuh di bawah purata pergerakan eksponen 20 hari yang penting

  • Syiling itu berkemungkinan akan jatuh kepada sokongan seterusnya sebanyak $2400 dalam beberapa hari yang akan datang.

Sumber Data: Tradingview

Ethereum (ETH) – Analisis dan ramalan harga

Terdapat risiko sistemik yang besar dalam pasaran kripto pada ketika ini disebabkan oleh ketegangan antara Ukraine, Barat, dan Rusia. Kita berkemungkinan akan memasuki tempoh ketidaktentuan pasaran yang melampau dalam beberapa minggu akan datang, sekurang-kurangnya sehingga krisis selesai.

Atas sebab ini, ianya sangat sukar untuk membuat ramalan teknikal yang tepat dengan risiko sistemik yang begitu besar menggugat pasaran. Walau bagaimanapun, setakat ini sekurang-kurangnya, bear mempunyai kelebihan dengan Ethereum.

Kita menjangkakan syiling akan jatuh ke arah $2400 sebelum bul cuba mencari permintaan yang mencukupi untuk sedikit momentum. Selain itu, ETH masih kekal di bawah purata pergerakan eksponen 20 dan 200 hari, menunjukkan kelemahan. Indeks kekuatan relatif juga menunjukkan prospek menurun.

Patutkah anda mempertimbangkan Ethereum (ETH) sekarang?

Dengan tinjauan penurunan harga jangka pendek, ini mungkin bukan masa yang sesuai untuk memasuki Ethereum (ETH) . Malah, terdapat peluang sebenar untuk membeli dengan diskaun yang tinggi memandangkan harga dijangka akan turun lagi.

Aras $2400 akan menjadi titik kemasukan yang sempurna untuk pembeli jangka pendek dan panjang. Pembeli jangka pendek harus berharap untuk keluar setelah ETH melantun kembali kepada $2800.

Jadual kandungan:
Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.