UtamaBeritaFantom (FTM) turun 12% kerana kemerosotan dalam pasaran kripto

Fantom (FTM) turun 12% kerana kemerosotan dalam pasaran kripto

FTM juga mengalami penurunan berbanding Bitcoin dan Ethereum, turun lebih 7% untuk kedua-dua pasangan itu.

Token FTM Fantom telah menjunam lebih 12% dalam dagangan petang Jumaat dan kelihatannya akan mengalami lebih banyak penurunan memandangkan kemerosotan semasa dalam pasaran kripto.

FTM turun kira-kira 21% minggu ini, dengan trend penurunan membawa harganya turun di bawah $1.00 berbanding dolar AS. Tekanan jualan telah mendorong pasangan FTM/USD ke paras terendah harian pada $0.88, di bawah zon sokongan kritikal pada $0.92 yang dicapainya pada bulan September.

Ini meletakkan harga Fantom pada landasan untuk kemungkinan pengujian semula harga yang terakhir dilihat pada Februari 2021 jika penurunan baharu mengumpulkan momentum ke arah garis sokongan utama seterusnya pada $0.80.

Fantom boleh turun kepada $0.47, kata penganalisis

FTM didagangkan pada paras tertinggi $3.35 pada bulan Januari, tetapi dengan pasaran kripto yang lebih luas dalam trend penurunan, mata wang kripto telah bergerak dalam saluran selari yang menurun sejak itu. Ia menguji paras tertinggi $1.68 pada 2 April, iaitu sempadan atas saluran itu.

Penurunan itu telah membuatkan FTM/SUSD kini menghadapi penurunan ke garis trend yang lebih rendah, dengan penurunan hari ini mendorongnya ke bawah sokongan garis tengah saluran.

Menurut pedagang kripto dan penganalisis teknikal il Capo, bull tidak mungkin bertahan di atas garis sokongan. Dia menyatakan bahawa harga Fantom mungkin akan turun kepada sokongan baharu pada $0.47-$0.52.

 Fantom boleh turun kepada $0.47   menurut il Capo.

Membandingkan prospek carta FTM/USD minggu ini dengan yang dilihat pada bulan Februari, dia menyatakan:

Seperti yang anda lihat, terdapat lantunan di antaranya, tetapi sasaran telah dicapai. Walau bagaimanapun, saya tidak rasa tahap ini akan bertahan lama. Sasaran utama untuk FTM adalah $0.47-0.52.”

Komen penganalisis itu dibuat awal minggu ini, susulan pengujian semula Fantom di kawasan $1.00.

Melihat pada keseluruhan pasaran, jumlah permodalan pasaran turun 4.1%, manakala Bitcoin dan Ethereum masing-masing turun 4.5% dan 5.3% pada masa artikel ini ditulis. BTC didagangkan sekitar $38,560 dan Ether cuba mengekalkan zon sokongan $2,800.

Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.