UtamaBeritaPasaran kripto mungkin jatuh pada suku kedua 2022, kata Arthur Hayes

Pasaran kripto mungkin jatuh pada suku kedua 2022, kata Arthur Hayes

Pasaran mata wang kripto menunjukkan prestasi kurang baik dalam beberapa bulan kebelakangan ini, dan lebih banyak prestasi bearis dijangka berlaku tidak lama lagi.

Arthur Hayes, bekas Ketua Pegawai Eksekutif bursa mata wang kripto BitMEX, percaya bahawa pasaran mata wang kripto akan mengalami penurunan selanjutnya pada suku kedua 2022.

Dia membuat kenyataan ini dalam sebuah catatan blog pada hari Isnin. Menurut Hayes, keadaan pasaran saham global yang lemah mungkin membawa kepada kejatuhan kripto. Dia berkata;

“Kebenaran yang tidak menyenangkan yang menghantui kripto pada masa ini ialah kripto bergerak seiring dengan pasaran aset berisiko berasaskan hutang dan tidak bebas seperti ekuiti pasaran global yang berkembang. Ini berlaku walaupun selepas semua kerja keras pemohon setia Lord Satoshi, yang berjuang untuk mencipta naratif balas berasaskan kebenaran teknologi.”

Hayes mendakwa kripto bergerak seiring dengan saham teknologi AS, sambil menambah bahawa pencerobohan Rusia ke atas Ukraine akan memberi kesan negatif kepada mereka. Walaupun dia tetap yakin tentang harga mata wang kripto dalam jangka panjang, dia tidak optimistik tentang prestasi jangka pendek.

Menurut bekas jurubank pelaburan itu, jika NASDAQ 100 jatuh, pasaran mata wang kripto akan turun bersama dengannya. Dia membentangkan pelbagai carta yang menunjukkan korelasi antara pasaran tradisional dan kripto untuk menyokong cadangan ini.

Hayes percaya NASDAQ 100 akan merosot apabila pencerobohan Rusia ke atas Ukraine terus berlarutan. Dia berkata;

“Pertumbuhan global akan menurun berikutan harga komoditi yang lebih tinggi didorong oleh kelanjutan dan kemungkinan peningkatan perang Rusia/Ukraine, yang menjejaskan harga saham.”

Pasaran mata wang kripto telah menunjukkan prestasi yang kurang baik sejak beberapa bulan lalu. Sejak mencapai paras tertinggi sepanjang masa sebanyak $69,044 pada November 2021, Bitcoin telah turun lebih 40%.

Jumlah permodalan pasaran mata wang kripto ini mencapai paras tertinggi sepanjang masa sebanyak $3 trilion pada bulan November tetapi kini berada pada sekitar $1.8 trilion. Bitcoin dan pasaran kripto yang lebih luas telah menunjukkan prestasi yang kurang baik dalam beberapa bulan kebelakangan ini, dan trend itu mungkin akan berlanjutan untuk sementara waktu.

Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.