UtamaBandingkanBitcoin Apps
Mula sekarang dengan eToro

Aplikasi Bitcoin Terbaik tahun 2022

Walaupun semua penulis kami membuat penyelidikan bebas dan menilai setiap produk yang kami tulis mengenainya, hantaran ini mungkin mengandungi rujukan produk daripada rangkan kongsi kami, yang mungkin memperoleh komisen daripadanya. Perkara ini langsung tidak memberi kesan terhadap cara kami menilai mereka. Ketahui lebih lanjut mengenai cara kami menguji dan cara kami membiayai laman ini.

Pengarang: Saad Ullah Dikemaskini: January 19, 2022

Direka oleh Satoshi Nakamoto yang mempunyai sikap yang sukar difahami, Bitcoin telah dicipta kerana terdapatnya keperluan satu mata wang yang menawarkan cara yang lebih mudah, selamat dan pantas untuk menghantar dan menerima wang tanpa sebarang kuasa pusat yang menyalahguna kuasa mereka. 

Sebagai satu instrumen kewangan, terdapat beberapa aplikasi berbeza pada masa sekarang yang menggunakan nilai dan kekuatan Bitcoin. Selepas melihat beberapa pilihan yang ditawarkan di Internet, kami telah menyusun satu senarai aplikasi Bitcoin terbaik pada tahun 2021. Setiap aplikasi telah disemak dan diuji secara terperinci untuk mengenal pasti ciri-cirinya dan apa yang ia tawarkan.

Senarai Aplikasi Bitcoin Terbaik Kami

Selepas melihat banyak aplikasi Bitcoin yang berbeza, kami telah memilih beberapa aplikasi yang menyerlah berbanding ribuan aplikasi yang ada pada hari ini. Berikut merupakan aplikasi yang kami senarai pendekkan bersama dengan ciri dan kelebihannya.

1
Deposit minimum
$10
Promosi
Skor Pengguna
10
Mula sekarang
Penerangan:
Cara Pembayaran
Bank Transfer, Credit Card, Debit Card, PayPal, Pemindahan Kawat
Senarai Penuh Peraturan:
CySEC, FCA
2
Deposit minimum
$0
Promosi
Skor Pengguna
9.3
Tiada Bayaran Tersembunyi
Perdagangan segera
Selamat & telus
Mula sekarang
Penerangan:
Bitstamp ialah bursa mata wang kripto terkemuka yang menawarkan perdagangan dalam mata wang fiat atau mata wang kripto yang popular. Bitstamp is a fully regulated company which offers users an intuitive interface, a high degree of security for your digital assets, excellent customer support and multiple withdrawal methods.
Cara Pembayaran
Senarai Penuh Peraturan:

Apakah Itu Aplikasi Bitcoin?

Sebagai satu instrumen kewangan dan kaedah pemindahan dan pemegangan nilai, sebuah industri aplikasi telah berkembang di mana ia berkaitan dengan kewujudan Bitcoin. Aplikasi-aplikasi ini memberikan maklumat terkini kepada penggunanya, membolehkan mereka memantau harganya yang sentiasa berubah. Dompet membolehkan pemindahan kepada pengguna lain, pertukaran nilai dan para broker menawarkan peluang perdagangan dan sebagainya. Aplikasi-aplikasi ini merupakan antara muka yang membolehkan pengguna membuat keputusan kewangan, yang mungkin berkaitan atau tidak berkaitan dengan Bitcoin.

Bagaimana Aplikasi Bitcoin Berfungsi?

Setiap jenis aplikasi Bitcoin telah direka untuk suatu tujuan tertentu. Sesetengah aplikasi juga mungkin menggabungkan fungsi dan perkhidmatan yang berbeza, digabung menjadi satu pakej.

Perkara pertama adalah untuk mendapatkan versi aplikasi yang betul. Sebuah aplikasi mungkin tersedia untuk tetapan Android, iOS atau Windows. Banyak pembangun hari ini menawarkan aplikasi yang sama di beberapa platform, jadi ia adalah mudah untuk dipilih.

Selepas aplikasi dipasang, langkah seterusnya adalah pendaftaran. Jika aplikasi tersebut melibatkan penyampaian maklumat yang ringkas, seperti berita atau semakan harga, ia mungkin tidak memerlukan sebarang pendaftaran. Sebaliknya, jika aplikasi tersebut melibatkan akses kepada dompet, pertukaran nilai atau sebarang tindakan lain yang berkaitan kewangan, akan ada proses pendaftaran yang perlu dilalui oleh pengguna.

Proses pendaftaran biasanya melibatkan penciptaan nama pengguna dan kata laluan. Dengan meminta maklumat asas seperti alamat e-mel dan/atau nombor telefon bimbit, data ini juga kadangkala digunakan sebagai nama pengguna.

Sekiranya aplikasi Bitcoin tersebut hanyalah sebuah dompet, pendaftaran sebegini sudah lebih dari mencukupi untuk pengguna mula mengendalikan dompet Bitcoin mereka. Dompet yang baru dibuat, sudah tentu, kosong. Untuk membiayainya dengan bitcoin, pengguna perlu menavigasi pilihan deposit di dalam aplikasi dan mendapatkan alamat awam. Alamat ini adalah satu untaian aksara alfanumerik yang panjang yang mengenal pasti dompet tersebut, sama seperti IBAN untuk akaun perbankan di seluruh dunia.

Kunci awam perlu dimasukkan ke dalam dompet yang akan menghantar Bitcoin. Sebaik sahaja Bitcoin dipindahkan, pemilik dompet akan memilikinya sama seperti mata wang lain. Sekiranya pemilik dompet mahu menghantar Bitcoin, mereka perlu pergi ke pilihan pengeluaran atau penghantaran dalam dompet mereka. Kali ini, mereka perlu memasukkan alamat awam dompet penerima, berserta jumlah bitcoin yang perlu dihantar. Sesetengah dompet juga membolehkan penggunanya untuk menetapkan caj transaksi. Caj yang lebih tinggi bermaksud peluang yang lebih besar untuk dicatatkan di blok seterusnya dan pemindahan yang lebih pantas.

Aplikasi Bitcoin yang menawarkan operasi kewangan yang lebih serius seperti perdagangan juga akan meminta pengguna berdaftar untuk melalui proses KYC. Ini mungkin menjadi sebahagian daripada proses pendaftaran atau pasca pendaftaran. Bahkan, ada banyak bursa yang mempunyai tahap KYC yang berbeza, setiap satu langkah meminta data kewangan dan pengenalan diri pengguna yang lebih terperinci, yang membuka lebih banyak ciri perdagangan dalam proses tersebut. KYC yang tipikal akan meminta maklumat seperti kad pengenalan yang dikeluarkan oleh kerajaan, bukti alamat tempat tinggal dan juga sumber pendapatan. Bursa yang bereputasi diwajibkan untuk menyimpan maklumat ini untuk pihak pengawal selia dan sekiranya anda menemui bursa yang tidak meminta maklumat tersebut, ikutlah jalan selamat dan elakkan darinya.

Perkara Penting Untuk Dipertimbangkan Ketika Memilih Aplikasi Bitcoin Terbaik

Setiap aplikasi Bitcoin dibangunkan untuk memudahkan para penggunanya. Sama ada ianya sebuah aplikasi berita yang ringkas ataupun aplikasi perdagangan profesional. Pelbagai jenis aplikasi sebegini boleh mengelirukan pengguna tentang cara menentukan aplikasi mana yang sesuai untuk mereka. Ini boleh dibahagikan secara mudah kepada beberapa aspek penting.

Secara umumnya, setiap aplikasi harus mempunyai sesuatu yang membezakan dirinya daripada pesaingnya. Ia mungkin dari segi tahap perkhidmatannya. Selain itu, antara faktor yang dapat membantu pengguna adalah:

  • Antara muka: Aplikasi ini mestilah mudah dikendalikan dan difahami oleh penggunanya

  • Pembangun: Pasukan di sebalik sesuatu aplikasi harus mempunyai reputasi yang baik, dengan komitmen untuk menaik taraf dan menangani pepijat.

  • Kesahihan maklumat: Maklumat yang diberikan kepada pengguna (carta harga, berita, dll.) mestilah sahih dan tidak berdasarkan khabar angin/data palsu.

Sekiranya aplikasi tersebut melibatkan penyimpanan atau perdagangan Bitcoin, pengguna juga harus memerhatikan perkara berikut:

  • Keselamatan: Bitcoin adalah sasaran utama penggodam dan penipu. Aplikasi perdagangan atau dompet yang lemah bermakna yang kemungkinan untuk Bitcoin anda dicuri adalah lebih tinggi.

  • Jenis Pembiayaan: Sekiranya anda mempunyai sumber pembelian Bitcoin, mungkin aplikasi perdagangan yang hanya membenarkan deposit kripto sudah mencukupi untuk anda. Tetapi jika anda lebih gemar membeli secara terus dari bursa dengan wang tradisional, cari bursa yang menawarkan deposit fiat dan pilihan dana.

  • Kelajuan dan Kecairan Perdagangan: Pelaksanaan perdagangan yang lebih cepat bermakna anda dapat memperoleh keuntungan dengan mudah atau melindungi nilai kerugian.

  • Pasangan Perdagangan: Keupayaan untuk menggunakan pelbagai pilihan mata wang kripto untuk membeli dan menjual Bitcoin boleh membawa kepada penguasaan pergerakan harga untuk keuntungan yang lebih tinggi.

  • Yuran: Aplikasi bursa dengan bayaran yang lebih tinggi untuk perdagangan dan deposit/pengeluaran boleh mengurangkan keuntungan anda. Cari bursa yang sesuai dengan kekerapan dan jumlah dagangan anda.

  • KYC/AML: Aplikasi bursa yang berdaftar dan bereputasi baik akan selalu membuat pemeriksaan KYC terhadap pedagang.

  • Lokasi Pendaftaran: Disebabkan undang-undang dan peraturan yang berbeza, aplikasi bursa yang didaftarkan di bawah bidang kuasa tertentu mungkin menawarkan perkhidmatan yang terhad kepada sesetengah pengguna, atau tiada perkhidmatan langsung.

  • Mobiliti: Banyak juga aplikasi perdagangan Bitcoin desktop dan PC yang menawarkan versi mudah alih kepada pengguna yang ingin aktif bergerak.


Kelebihan dan Kelemahan Menggunakan Aplikasi Bitcoin

Kebaikan

Aplikasi Bitcoin boleh memberi akses kepada maklumat kewangan mata wang kripto terbesar di dunia.
Sesetengah aplikasi membolehkan perdagangan Bitcoin secara mudah.
Aplikasi pinjaman: pendapatan pasif melalui peminjaman bitcoin.
Aplikasi berita: Ikuti perkembangan dan berita terkini untuk membuat keputusan pelaburan dan perdagangan yang tepat.

keburukan

Aplikasi dompet terdiri daripada dompet panas yang kurang selamat.
Kunci peribadi boleh hilang berserta kemampuan untuk mengakses dompet Bitcoin.

Akhir Kata

Aplikasi Bitcoin memberi orang ramai akses kepada maklumat dan kemampuan membeli serta mendagangkan mata wang kripto terbesar di dunia. Setiap aplikasi direka oleh pembangunnya untuk memenuhi keperluan tertentu. Aplikasi pemantauan berita dan harga membuatkan pengguna dapat mengikuti perkembangan dan nilai terkini. Aplikasi dompet membolehkan pengguna menyimpan bitcoin mereka di tempat yang selamat, menghantar dan menerimanya dari orang lain di seluruh dunia seperti mata wang fiat lain (dalam persekitaran yang lebih selamat dan terjamin). Aplikasi bursa dan broker membolehkan orang ramai mendagangkan Bitcoin. Pengguna boleh menyemak senarai aplikasi Bitcoin terbaik pada tahun 2021 dan juga panduan ini untuk menentukan aplikasi manakah yang paling sesuai dengan keperluan anda.

Soalan Lazim

  1. Aplikasi yang berfungsi sebagai dompet atau yang membenarkan perdagangan memerlukan proses pendaftaran wajib.
  2. Kod QR adalah gambar grafik yang unik seperti kod bar dan menyimpan maklumat yang berbeza. Dalam kes dompet dan bursa, kod QR mengandungi kunci awam yang berkaitan.
  3. Suapan penjejakan mempunyai sedikit perbezaan dalam harga Bitcoin disebabkan oleh permintaan dan bekalan yang telah dilokalkan.
  4. Cuba selarasakan yuran transaksi supaya ia menjadi sedikit lebih tinggi. Pelombong yang mengesahkan transaksi dibayar melalui yuran tersebut.
  5. Bursa anda adalah jenis berpusat yang menyimpan Bitcoin anda di dalam dompetnya. Anda boleh mengakses Bitcoin anda dengan log masuk ke bursa.
  6. Anda perlu mengakses aplikasi anda untuk menghantar bitcoin kerana anda perlu memasukkan butiran seperti destinasi dompet dan jumlah Bitcoin, tetapi anda boleh berada di luar talian untuk menerimanya.
  7. Aplikasi dompet Bitcoin sentiasa menyokong deposit dan pemindahan Bitcoin. Sesetengah pembangun aplikasi dompet membuat dompet multi-kripto yang membolehkan penerimaan dan penghantaran mata wang kripto lain.
  8. Ya, Bitcoin Cash adalah cabang Bitcoin. Blok rantai Bitcoin yang asal terbahagi kepada dua di mana satu mengekalkan nomenklatur Bitcoin, sementara yang lagi satu menggunakan Bitcoin Cash.
Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.