UtamaLitecoinBeli Litecoin
Litecoin logo
Litecoin dengan eToro

Beli Litecoin - Di mana dan Bagaimana untuk Membeli LTC

Litecoin logo
Litecoin (LTC)
...
Pertukaran 24 Jam
...
PERTUKARAN 7 HARI
...
Modal pasaran
...
Pengarang: Adam Coleman Dikemaskini: Jan 17, 2022

Selalunya disebut sebagai 'perak digital' jika dibandingkan dengan Bitcoin sebagai 'digital emas', Litecoin (LTC) adalah salah satu daripada beberapa matawang kripto yang dapat bertahan nilainya sejak 2013. 

Sekiranya anda baru berdagang Litecoin atau hanya ingin menyimpan beberapa Litecoin sebagai pelaburan demi masa depan, proses membelinya mungkin kelihatan sedikit membebankan pada mulanya. 

Pasukan pedagang dan pelabur matawang kripto kami yang berpengalaman telah menyediakan panduan ini untuk mengenal pasti bursa dan broker yang dikawal selia terbaik untuk membeli Litecoin secara selamat dan senang. 

Kami akan memperincikan cara membeli Litecoin, kaedah terbaik untuk membeli Litecoin, dan menjawab soalan seperti ‘Bolehkah saya membeli Litecoin dengan PayPal, kad kredit, atau kad debit?’.

Beli Litecoin dalam 3 Langkah Mudah

Buat akaun percuma

Isikan semua maklumat yang diminta menggunakan data peribadi anda dengan tepat. Semak peti masuk anda untuk e-mel pengesahan dan log masuk dengan e-mel yang anda pilih dan kata laluan.

Fund akaun anda

Pilih kaedah pembayaran kegemaran anda dan ikuti langkah-langkah untuk membuat deposit pertama anda. Jumlah deposit minimum mungkin berubah bergantung kepada lokasi anda.

Beli Litecoin!

Cari Litecoin dalam senarai cryptocurrencies didapati. Menggunakan "Beli Order", memilih jumlah LTC untuk membeli, melengkapkan butiran perdagangan yang lain dan mengesahkan perintah itu.
PayPal logo
Mastercard logo
Visa logo
Bank Transfer logo
Skrill logo
Neteller logo

Apakah Cara Termudah dan Cara Terbaik untuk Membeli? Bandingkan Broker Litecoin Utama

1

Anda Tidak Memerlukan Dompet

Anda berdagang berdasarkan pergerakan harga duit syiling tanpa perlu membeli dan menyimpannya.

2

Anda Boleh Menggunakan Kaedah Pembayaran Standard

Semua broker yang dikawal selia menerima kaedah pembayaran yang popular seperti kad kredit/debit dan pemindahan bank.

3

Perdagangan Cepat dan Penarikan Mudah

Perdagangan dilaksanakan dalam masa beberapa saat dan pengeluaran akan pengeluaran akan dapat dilihat secara terus dalam akaun anda.

Beli Litecoin Hari Ini

5 Perkara Untuk Dipertimbangkan Sekiranya Anda Mahu Membeli Litecoin

Sebelum becadang untuk membeli Litecoin terdapatnya beberapa perkara yang mesti dipertimbangkan. Ini termasuk broker atau bursa yang akan digunakan, kaedah pembayaran pilihan anda, pilihan penyimpanan, sekuriti dan yuran yang dikenakan.

Mari kita lihat perkara yang disebutkan ini secara langkah demi langkah. 

Pilih kaedah pembayaran selamat pilihan anda dengan teliti

Bergantung pada tempat anda berada di dunia, anda akan mempunyai pilihan pelbagai kaedah pembayaran. 

Kaedah yang popular termasuk kad kredit, kad debit, pemindahan bank dan PayPal, masing-masing mempunyai kelebihan dan kekurangan masing-masing. Pentingnya untuk memilih yang paling sesuai dengan keperluan anda. 

Adakah anda perlu membuat dompet anda sendiri?

Sekiranya anda membeli Litecoin dengan bursa dan bukannya broker, anda perlu menyimpan syiling anda dengan selamat. Terdapat beberapa pilihan kaedah simpanan yang mempunyai tahap risiko yang berbeza-beza. Pilihan termasuk menyimpan duit syiling di bursa, memindahkan duit syiling anda ke dompet mudah alih atau desktop, ataupun memindahkan duit syiling ke dompet perkakasan. 

Oleh kerana tidak ada kaedah ini yang benar-benar bebas risiko, banyak pedagang lebih suka memasuki perjanjian kontrak perbezaan (CFD) melalui broker.  

Melalui CFD, mereka dapat bertawar mengenai pergerakan harga Litecoin tanpa perlu memiliki duit syiling secara langsung atau menyediakan dompet. CFD secara umumnya merupakan instrumen perdagangan yang lebih fleksibel dan menawarkan beberapa pilihan margin yang tidak ditawarkan oleh kebanyakan bursa. 

Membandingkan kos

Setiap kali anda menghantar LTC dari satu alamat ke alamat lain, anda perlu membayar yuran rangkaian. Bayaran ini sangat berbeza bergantung pada matawang kripto. 

Nasib baik, bayaran untuk menghantar transaksi Litecoin sangat kecil. Itulah sebabnya matawang kripto seperti Litecoin dianggap inovasi yang mengganggu jika dibandingkan dengan kaedah pemindahan tradisional. 

Sekumpulan Bitcoin, Litecoin memperkenalkan sedikit pengubahsuaian teknikal pada kod sumber Bitcoin yang asal, yang menawarkan pemprosesan yang lebih cepat dan kos pemprosesan yang lebih rendah yang menjadikannya matawang kripto yang lebih cepat dan lebih murah daripada Bitcoin untuk transaksi seharian. 

Keselamatan dan Sekuriti

Sebagai salah satu matawang kripto yang paling mapan, Litecoin sangat selamat kerana menggunakan algoritma konsensus tepat yang disebut Scrypt.

Satu-satunya cara Litecoin dapat diretas adalah jika seseorang menguasai 51 peratus atau lebih di rangkaian. Kemungkinan kejadian ini hampir mustahil, kerana rangkaiannya terlalu besar dan kosnya terlalu besar bagi sesiapa yang mempertimbangkannya. 

Keselamatan dan keselamatan pertukaran dan platform perdagangan juga perlu dipertimbangkan. 

Banyak pertukaran dan broker menggunakan pengesahan dua faktor (2FA) untuk keselamatan lebih lanjut dan ini merupakan mekanisme pengesahan yang memerlukan pengguna memberikan dua bentuk bukti digital untuk pengesahan.

Bolehkah anda memahami dan menavigasi platform?

Ketika menentukan di mana anda ingin membeli Litecoin, anda perlu membiasakan diri terlebih dahulu dengan platform sebelum memasukkan wang. Bursa dan broker mempunyai tahap kerumitan yang berbeza. Penting untuk anda memahami perkara ini secara menyeluruh untuk mengelakkan kesilapan yang boleh jejaskan keuntungan anda secara besar. 

Nasib baik, ada platform untuk setiap peringkat pelabur dari pemula hingga pakar untuk anda membeli Litecoin. Secara amnya, broker lebih senang digunakan daripada bursa. 

Panduan Pemula Terbaik untuk Perdagangan Litecoin

Apakah itu Broker Litecoin?

Membeli Litecoin melalui broker mungkin salah satu kaedah termudah untuk mendapatkan pendedahan mengenai pergerakan harga Litecoin. Dengan broker, dana anda diperdagangkan melalui rangkaian peniaga dan bukannya melalui bursa terpusat. 

Proses ini biasanya lebih mudah dan fleksibel daripada bursa tradisional, dengan tempoh penyelesaian yang lebih cepat dan sistem sekuriti yang lebih baik.

Broker juga menawarkan banyak kaedah untuk deposit dan menerima mata wang fiat, dengan yuran biasanya lebih sedikit daripada bursa matawang kripto.

Apakah itu CFD Litecoin?

Sebagai ringkasnya, CFD Litecoin adalah perjanjian antara anda dan broker CFD untuk menukar perbezaan nilai Litecoin antara sewaktu kontrak dibuka dan ditutup.

Jenis kontrak niaga hadapan, CFD Litecoin tidak merangkumi pemilikan matawang kripto sebenar. Satu-satunya sebab untuk memperdagangkan Litecoin melalui CFD adalah untuk mendapat keuntungan daripada pergerakan harga Litecoin.

Perdagangan Litecoin melalui CFD umumnya merupakan proses yang kurang teknikal berbandingkan berdagang di bursa matawang kripto. Anda tidak perlu risau tentang cara menyimpan duit syiling anda, atau masalah pertukaran umum seperti kecairan perdagangan atau yuran slippage. 

Apakah Manfaat Peraturan Litecoin?

Peraturan matawang kripto seperti Litecoin bukanlah sesuatu yang perlu dibimbangkan. Sebaliknya, ia adalah komponen yang diperlukan untuk melegitimasi pasar dan memastikan pelaburan yang lebih selamat. 

Sekiranya anda bercadang untuk memperdagangkan Litecoin melalui broker, adalah penting untuk anda memilih broker yang dikawal selia oleh pihak berkuasa global terkemuka. Pengawalan yang dilakukan dengan betul adalah supaya undang-undang tersebut akan melindungi kepentingan pelabur daripada pelaku dan penipuan yang tidak baik.

Apakah Kaedah Pembayaran Terbaik untuk Membeli Litecoin?

Tidak ada 'kaedah terbaik umum' untuk membeli Litecoin, hanya terdapatnya kaedah yang terbaik untuk anda. Terdapat pelbagai kaedah pembayaran untuk anda membeli Litecoin, masing-masing mempunyai kelebihan dan kekurangannya sendiri. 

Membeli Litecoin dengan PayPal 

Walaupun PayPal adalah kaedah pembayaran yang sangat mudah dan senang digunakan di seluruh dunia, tidak banyak bursa menawarkannya sebagai kaedah pembayaran.  

Sebaliknya, broker biasanya diatur oleh badan pemerintah dan oleh itu lebih cenderung menawarkan PayPal sebagai kaedah pembayaran. 

Membeli Litecoin dengan PayPal melalui broker (untuk tujuan perdagangan) adalah proses yang mudah dan terus terang. Walaupun yuran PayPal pada umumnya rendah ketika membeli matawang kripto secara pukal, pastikan anda mengesahkan yuran transaksi yang dikenakan terlebih dahulu kerana ia mungkin berbeza di atas platform msaing-masing.

Membeli Litecoin dengan Wang Tunai 

Wang tunai dan dunia digital bukan gabungan sesuai dan oleh demikian, membeli matawang kripto dengan wang tunai boleh menjadi proses yang rumit. 

Pada asasnya, kaedah ini memerlukan anda mengenal pasti penjual Litecoin melalui pasar P2P, mengatur pertemuan fizikal, dan menukar wang tunai anda dengan Litecoin.  

Membeli Litecoin dengan Pemindahan Bank

Setakat ini kaedah pembayaran yang paling popular untuk membeli Litecoin adalah melalui pemindahan bank. Walaupun tidak semudah atau secepat kaedah PayPal biasanya kaedah ini mengenakan kos yang lebih rendah dan akan diterima secara meluas oleh broker dan bursa. 

Membeli Litecoin melalui pindahan bank biasanya lebih mudah dilakukan melalui broker berbanding dengan bursa. Broker biasanya menerima mata wang fiat yang lebih luas dan prosesnya biasanya dikenakan sedikit bayaran. Masa pemindahan bergantung kepada pemprosesan dari bank anda.

Membeli Litecoin dengan Kad Kredit atau Kad Debit 

Kad kredit dan debit biasanya dilengkapi dengan yuran transaksi yang lebih tinggi berbandingkan kaedah lain yang disebutkan di sini. Walaubagaimanapun, kaedah ini tetap disukai ramai, bagi orang yang ingin membeli Litecoin secara mudah. 

Sekarang, beberapa bursa yang lebih mapan menawarkan kad kredit dan debit sebagai kaedah pembayaran, tetapi kebanyakan tidak. Broker lebih cenderung untuk menawarkan kad kredit dan debit sebagai kaedah pembayaran. 

Membeli Litecoin melalui ATM 

Walaupun jumlah ATM yang menawarkan Litecoin dan mata wang digital lain berkembang pesat, masih belum mencapai tahap nombor ATM tradisional yang ada. 

Kelebihan utama membeli Litecoin melalui ATM adalah kemudahan dan privasi. Tidak seperti pertukaran tradisional, anda tidak akan diminta untuk menyediakan dokumen identiti atau lulus syarat peraturan 'kenal pelanggan anda' (KYC). 

Proses Pengesahan untuk Perdagangan Litecoin

Secara amnya, semasa anda mendaftar bersama bursa atau broker untuk berdagang Litecoin, anda akan diminta untuk menyediakan dokumen pengenalan tertentu untuk disahkan. Proses ini bertujuan untuk melindungi anda dan akaun anda dari aktiviti penipuan sambil mengesahkan identiti anda.

Proses pendaftaran standard biasanya berterus terang dan melibatkan prosedur pengesahan berikut. 

Langkah 1 - Sahkan nombor telefon anda 

Anda mungkin diminta untuk mengesahkan nombor telefon anda dengan kod yang dihantar ke telefon bimbit anda, yang kemudiannya akan dimasukkan ke halaman keselamatan mereka. 

Langkah 2 - Sediakan ID Peribadi 

Bergantung kepada platform bursa Litecoin atau broker yang anda gunakan, anda mungkin diminta untuk memberikan dokumen identiti seperti salinan pasport yang diimbas ataupun lesen memandu. Dalam beberapa kes, anda perlu memberikan bil utiliti untuk mengesahkan alamat anda. 

Litecoin: Pelaburan Jangka Masa Panjang vs Jangka Masa Pendek

Dunia pembayaran digital sudah siap untuk inovasi gangguan dan Litecoin nampaknya berada di kedudukan yang baik untuk mendapat keuntungan dalam jangka masa pendek dan jangka masa lama. Anda sebenarnya perlu menentukan strategi pelaburan anda. 

Pelabur jangka pendek ingin memanfaatkan momentum dan mengambil keuntugan secara serta-merta, sementara pelabur jangka panjang bertaruh bahawa Litecoin pada satu hari nanti akan menjadi mata wang global yang diterima secara meluas dan 'simpanan nilai' (SOV) yang tinggi, dengan had pasaran yang jauh lebih tinggi.

Kenapa Membeli Litecoin Berbanding Berdagang?

Pelabur jangka masa panjang Litecoin percaya bahawa ia akan menjadi matawang kripto yang diterima secara skala global di kedai dan akan mendapat harga yang jauh lebih tinggi.  

Pedagang biasanya tidak mempunyai ikatan emosi terhadap duit syiling kripto yang mereka beli. Mereka hanya ingin mencapai sasaran harga sebelum menjual kripto tersebut. Untuk melakukan ini, anda tidak perlu memiliki dan menyimpan mata wang kripto. 

Pergerakan harga terkini menunjukkan minat terhadap matawang kripto semakin meningkat. Sekiranya anda ingin menyimpan Litecoin anda untuk jangka masa panjang, anda perlu mengkaji cara membelinya di bursa dan menyelidiki pilihan penyimpanan untuk memastikannya aset kripto itu selamat.

Sekiranya anda hanya ingin pendedahan terhadap pergerakan harga Litecoin tanpa perlu memiliki dan menyimpan syiling yang benar, anda boleh melakukannya dengan mudah melalui broker (CFD).   

Apakah Yuran Yang Terlibat Dalam Pembelian Litecoin?

Tidak kira di mana anda membeli matawang kripto seperti Litecoin, anda akan selalu dikenakan beberapa jenis yuran. Bursa dan broker kedua-duanya akan mengenakan yuran untuk menggunakan perkhidmatan mereka. 

Perniagaan seperti broker dan bursa perlu melakukan ini untuk terus beroperasi dan untuk memberi anda lokasi yang selamat untuk berdagang.  

Yuran Transaksi

Litecoin telah dirancang untuk membolehkan pembayaran secara segera dan hampir percuma kos kepada sesiapa sahaja di dunia. Litecoin adalah matawang kripto yang direka untuk penggunaan biasa di sistem POS. Akibatnya, yuran Litecoin rendah dan yuran bukan merupakan faktor besar dalam keputusan kebanyakan orang untuk memperdagangkan Litecoin.

Yuran Deposit 

Seperti dengan yuran pengeluaran, broker biasanya mempunyai yuran deposit yang lebih sedikit berbandingkan bursa. Dalam beberapa kes, broker tidak akan mengenakan sebarang bayaran deposit untuk mendorong pelanggan menggunakan platform ini. Secara amnya, bayaran deposit anda akan berbeza bergantung pada kaedah pembayaran anda.

Yuran Pengeluaran 

Kedua-dua platform pada amnya mengenakan bayaran pengeluaran. Bayaran ini dikenakan sama ada anda mengeluarkan mata wang fiat atau matawang kripto.

Bayaran broker untuk pengeluaran juga biasanya lebih rendah berbanding bursa kripto tradisional. Biasanya, bursa akan mengenakan bayaran 5 peratus atau 6 peratus untuk pengeluaran sementara bayaran broker biasanya antara 0 peratus dan 3 peratus, bergantung pada kaedah pengeluaran. 

Menyimpan Litecoin Anda Secara Selamat

Pelabur jangka masa pendek sering menyimpan syiling mereka di bursa kerana mereka berhasrat untuk menjualnya apabila duit syiling mencapai sasaran harga mereka. Masalahnya ialah anda perlu 'amanah' pertukaran dengan aset anda seperti macam bank dan mereka mempunyai reputasi untuk muflis. 

Pelabur jangka masa panjang sering memilih kaedah yang lebih selamat seperti dompet perisian dan dompet perkakasan khusus yang membolehkan penyimpanan syiling dan kunci peribadi dengan selamat. 

Mari lihat pilihan dompet yang berbeza untuk menyimpan Litecoin anda.

Dompet Web

Dompet web adalah dompet yang disediakan di bursa yang anda berdagang. Seperti disebutkan sebelumnya, sebilangan orang memilih untuk meninggalkan syiling mereka di bursa dan bukannya simpan dalam dompet peribadi.

Kelebihan ini adalah kemampuan untuk bertindak balas secara cepat terhadap perubahan pasaran. Masalahnya adalah, anda tidak tahu jika bursa akan diretas, muflis, atau 'exit scam' dengan duit syiling anda.

'Bukan kunci anda bukan duit anda' adalah mantera dari pelabur kripto berpengalaman yang biasanya tidak mengesyorkan kaedah ini.

Dompet Desktop

Dompet desktop adalah perisian pihak ketiga yang anda muat turun ke desktop, yang boleh menyimpan Litecoin Bersama banyak matawang kripto lain.

Dompet ini adalah pilihan yang lebih selamat daripada meninggalkan Litecoin di bursa, tetapi hanya jika anda memilih dompet desktop yang terkenal dan mantap.

Dikenali sebagai 'dompet panas' kerana dihubungkan ke talian Internet, dompet desktop umumnya dianggap lebih selamat berbandingkan membiarkan Litecoin anda di bursa tetapi ini masih berisiko. 

Adalah idea yang baik untuk memperkuat keselamatan anda dengan langkah-langkah seperti 2FA. Dompet desktop yang berperingkat tinggi untuk menyimpan litecoin anda termasuk Exodus Wallet dan Atomic Wallet.

Dompet Mudah Alih

Dompet mudah alih serupa dengan dompet desktop kerana ia juga merupakan 'dompet panas' yang perlu disambungkan ke internet dan yang mempunyai perisian pihak ketiga yang melindungi duit syiling anda dengan penyulitan.

Walaupun dompet mudah alih menawarkan beberapa ciri-ciri keselamatan tambahan yang tidak dimiliki oleh komputer desktop seperti kod pin, mereka juga mempunyai vektor serangan yang tidak dimiliki oleh dompet desktop.

Penggodam dapat memperoleh akses ke peranti orang melalui penyedia rangkaian yang dikenali sebagai 'SIM Swap', dan taktik lain. Beberapa dompet yang paling mantap untuk Litecoin adalah Jaxx Liberty, Cryptonator dan Coinomi.

Dompet Perkakasan

Sejauh ini, pilihan terbaik untuk memastikan keselamatan Litecoin anda adalah dompet perkakasan atau 'wallet sejuk'. Ini biasanya kelihatan seperti pemacu USB biasa dan membolehkan anda menyimpan aset anda dalam peranti mudah alih, yang tidak disambungkan ke Internet.

Selanjutnya, ini hampir mustahil untuk diretas dan mereka juga tidak rentan terhadap peraturan pemerintah. Kelemahannya adalah bahawa duit syiling tidak mudah diakses. Beberapa dompet perkakasan yang terkenal untuk Litecoin termasuk Trezor dan Ledger Nano X.

Kombinasi Dompet 

Ramai orang mengesyorkan membahagikan matawang kripto anda di antara dompet yang berbeza untuk mengelakkan satu titik kegagalan.

Kombinasi potensi yang baik adalah dompet perkakasan untuk pelaburan jangka masa panjang anda, dompet panas atau dompet desktop untuk pelaburan jangka masa sederhana anda, dan dompet web pertukaran yang dihormati untuk perdagangan jangka pendek.

Sekiranya ini terdengar terlalu banyak usaha, anda selalu dapat membeli Litecoin untuk tujuan perdagangan melalui broker, tanpa syarat untuk melindungi aset digital anda.

Apakah Duit Syiling Lain Yang Boleh Saya Dagangkan atau Gunakan Untuk Membeli Litecoin?

Sebelum ini, Bitcoin adalah matawang kripto yang perlu anda beli, untuk seterusnya membeli syiling lain tanpa pasangan mata wang fiat.

Nasib baik, ketika pasaran matawang kripto cepat matang, semakin banyak 'pair market' kini ditambahkan ke bursa. 

Pasaran syiling-ke-syiling ini kini ditawarkan dengan matawang kripto terkemuka di pasaran seperti Litecoin. 

Sekiranya anda ingin membeli Litecoin dengan ETH misalnya, anda mesti mengunjungi pertukaran matawang kripto terkemuka yang menyokong perdagangan ETH/LTC. 

Namun, untuk melakukan ini, anda perlu membuat kajian mengenai kadar pertukaran dan yuran untuk memastikan anda mendapat tawaran yang baik. 

Apakah Jumlah Litecoin Terkecil dan Terbesar yang Boleh Saya Beli?

Sebilangan orang berpendapat bahawa mereka harus membeli keseluruhan Litecoin untuk memiliki Litecoin. Ini jauh dari yang sebenar. Anda boleh membeli pecahan Litecoin atau kebanyakan matawang kripto lain.

Bitcoin, misalnya, boleh dibahagi ke tempat perpuluhan ke-8, sehingga setiap BTC dapat dibahagikan kepada 100,000,000 unit. Satu unit Bitcoin (0.00000001) disebut sebagai 'Satoshi' sempena pengasasnya yang misterius, yang hanya dikenali dengan nama samarannya Satoshi Nakamoto.

Dengan harga Bitcoin semasa, keseluruhan Bitcoin tidak dapat dijangkau oleh kebanyakan orang. Memiliki keseluruhan Litecoin jauh lebih mudah diakses dengan harga semasa.

Jadi, adakah pembelian minimum untuk Litecoin? Seperti 'Satoshis', anda boleh memiliki sebahagian kecil Litecoin atau subunit yang dikenali sebagai ‘Photons'. Anda tidak dapat mengirim hanya satu Photon melalui rangkaian - itu terlalu kecil dan akan menyumbatnya dengan transaksi kecil. Anda juga harus melakukan transaksi yang cukup besar untuk menampung kos yuran.

Adakah terdapat had untuk berapa banyak Litecoin yang boleh anda beli?

Jumlah Litecoin terbesar yang boleh anda beli sebenarnya hanya terhad kepada modal anda dan had pembelian di bursa atau broker yang anda pilih.

Bolehkah Saya Membeli Litecoin Secara Anonim tanpa ID? Adakah Selamat dan Sah untuk Membeli Litecoin?

Walaupun matawang kripto tanpa nama yang dikenali sebagai 'duit syiling privasi' memang wujud, Litecoin, seperti Bitcoin, sama sekali bukan anonim. Urus niaga dinyatakan di blockchain awam dan dapat dikesan kembali ke alamat anda.

Anda boleh membeli Litecoin secara anonim nama, namun kekurangannya adalah kesulitan. Cara terbaik adalah dengan mengenal pasti penjual di pasar P2P, mengatur untuk bertemu di lokasi awam dan membayar wang tunai sebagai pertukaran untuk Litecoin.

Adakah selamat membeli Litecoin dengan cara ini? Umumnya tidak, ini bukan kaedah pembelian Litecoin yang paling selamat. Anda harus memastikan orang yang anda beli mempunyai reputasi baik.

ATM adalah cara lain untuk membeli Litecoin tanpa pengesahan, tetapi dikenakan bayaran biasanya dalam lingkungan 7-10 peratus. Kadangkala bayaran ini 'tersembunyi' dalam kadar pertukaran.  

Di kebanyakan negara, adalah selamat dan sah untuk membeli Litecoin. Ini jelas bergantung pada peraturan pemerintah anda.

Adakah Membeli Litecoin Akan Memberikan Saya Keuntungan? 

Soalan keemasan di bibir semua orang, adakah membeli Litecoin menghasilkan wang? Sekiranya seseorang memberitahu anda bahawa ini jelas seperti 'beli Litecoin menjadi kaya', mereka berbohong. 

Faktanya ialah terdapat banyak matawang kripto yang berada di pasaran dan tidak ada jaminan mana yang akan berkembang dan mana yang akan mati.

Walau bagaimanapun, Litecoin adalah salah satu matawang kripto lama berada dan paling mapan. Ini telah menunjukkan daya tahan yang hebat untuk bertahan dalam 'bear market', di mana harga matawang kripto menjunam dan beberapa bahkan ada matawang kripto yang hilang. 

Untuk menentukan masa depan Litecoin, adalah bijak untuk melihat asas-asas projek dan sejarah harga.  Litecoin nampaknya memiliki masa depan yang cerah dengan sejumlah integrasi dan perkongsian yang dijadualkan pada tahun 2020.

Adalah idea yang baik untuk mengkaji sejarah pergerakan harga, berita matawang kripto dan persekitaran makro-politik untuk sebarang keputusan pelaburan. Jika anda mahu untuk menyemak sejarah harga Litecoin dan keseluruhanya melayari Litecoin Harga Page. 

Cara Membelanjakan Litecoin anda

Dengan semua perbincangan mengenai penyimpanan kripto, mudah lupa bahawa Litecoin telah dirancang untuk menjadi mata wang digital untuk pembayaran di Sistem ‘POS’.  

Dengan urus niaga yang cepat dan hampir tanpa bayaran, proses pembayaran dengan Litecoin semakin lancar dari hari ke hari dan penerimaan di seluruh dunia semakin meningkat. Ribuan pedagang di seluruh dunia kini menerima Litecoin sebagai kaedah pembayaran melalui pelbagai penyedia pembayaran. 

Untuk mengetahui perniagaan dan perkhidmatan apa yang menerima Litecoin, kunjungi Yayasan Litecoin. 

Cara Menjual Litecoin anda

Proses menjual Litecoin anda di bursa biasanya merupakan proses yang lebih kompleks daripada menjualnya dengan broker. Anda perlu memahami mekanisme pertukaran untuk mengelakkan kesilapan mahal seperti terlepas angka sifar. Anda perlu menganalisis carta harian dan menunggu pesanan penjualan anda dilengkapi. 

Sekiranya anda membeli Litecoin untuk tujuan perdagangan melalui broker yang disyorkan, proses penjualannya jauh lebih mudah dan biasanya dikenakan sedikit bayaran.

Soalan Lazim

  1. Ya, sementara Litecoin dirancang untuk menjadi mata wang P2P, kawalan bekalannya memastikan bahawa hanya akan ada sejumlah Litecoin yang dibuat.
  2. Sekiranya anda ingin menggunakan broker, cara termurah untuk membeli Litecoin adalah melalui pemindahan bank.
  3. Sesetengah. Terdapat beberapa broker yang mempunyai pengalaman bertahun-tahun dalam melayani pelanggan tanpa sebarang kejadian. Pilih yang dikawal selia.
  4. Tidak. Bitcoin dan Ethereum tetap menjadi matawang kripto yang paling banyak digunakan tetapi Litecoin tidak ketinggalan. Litecoin disenaraikan di kebanyakan bursa matawang kripto di seluruh dunia.
  5. Menjanjikan. Pandemik Coronavirus baru-baru ini menyebabkan banyak pemerintah menggunakan langkah-langkah rangsangan yang besar, yang menerapkan tekanan bawah terhadap nilai mata wang fiat dan tekanan atas untuk alternatif yang tidak berkaitan.
  6. Tidak. Walaupun secara teknikal anda tidak akan memiliki syiling anda melalui broker, anda akan mendapat pendedahan pelaburan kepada pergerakan harga tanpa perlu menyimpan syiling anda dengan selamat.
  7. Kunci peribadi adalah bentuk kriptografi yang canggih yang membolehkan pengguna mengakses Litecoinnya. Sekiranya anda kehilangan kunci peribadi anda, anda akan kehilangan duit syiling anda.
  8. Tidak ada orang yang pasti tetapi ‘bull market’ terakhir menyaksikan Litecoin mencapai nilai $375, dengan penggunaan lebih sedikit daripada yang dilihat dengan rantaian blok pada masa ini.
Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.