UtamaIOTABeli IOTA
IOTA logo
IOTA dengan Binance

Beli IOTA - Di mana dan Bagaimana untuk Membeli MIOTA

IOTA logo
IOTA (MIOTA)
...
Pertukaran 24 Jam
...
PERTUKARAN 7 HARI
...
Modal pasaran
...
Pengarang: Adam Coleman

Dunia kita menjadi semakin berkaitan secara digital. Dalam masa terdekat, telefon dan komputer anda bukan satu-satunya peranti yang disambungkan ke Internet.

IOTA (mIOTA) adalah lejar dan matawang kripto sumber terbuka yang direka khas untuk Internet of Things - sistem peranti pengkomputeran yang saling berkaitan dengan keupayaan untuk memindahkan data melalui rangkaian tanpa memerlukan campur tangan manusia. 

Kadang-kadang disebut sebagai revolusi industri ke-4 atau ekonomi mesin, IoT (Internet of Things) berkembang pesat dengan 75 bilion peranti bersambung yang diramalkan pada tahun 2025 termasuki sensor pada infrastruktur awam dan pencahayaan komersial, sistem keselamatan yang disambungkan, kereta, peralatan, dan elektronik yang dapat dipakai peranti. 

Jumlah data yang digunakan dalam pertukaran ini sangat besar. IOTA bertujuan untuk menjadi penyelesaian masalah ini dan matawang kripto yang boleh dibelanjakan. 

Seperti kebanyakan orang, anda mungkin tertanya-tanya apakah kaedah termudah untuk membeli IOTA dan kaedah terbaik untuk membeli IOTA. 

Dalam panduan ini, kami akan memaparkan langkah demi langkah, cara membeli IOTA dengan PayPal, kad kredit, atau kad debit. Kami juga akan menerangkan cara termudah untuk membeli IOTA untuk pemula dari semua belanjawan.

Beli IOTA dalam 3 Langkah Mudah

Buat akaun percuma

Isikan semua maklumat yang diminta menggunakan data peribadi anda dengan tepat. Semak peti masuk anda untuk e-mel pengesahan dan log masuk dengan e-mel yang anda pilih dan kata laluan.

Fund akaun anda

Pilih kaedah pembayaran kegemaran anda dan ikuti langkah-langkah untuk membuat deposit pertama anda. Jumlah deposit minimum mungkin berubah bergantung kepada lokasi anda.

Beli IOTA!

Cari IOTA dalam senarai cryptocurrencies didapati. Menggunakan "Beli Order", memilih jumlah MIOTA untuk membeli, melengkapkan butiran perdagangan yang lain dan mengesahkan perintah itu.
PayPal logo
Mastercard logo
Visa logo
Bank Transfer logo
Skrill logo
Neteller logo

Mengapa Berdagang Berbanding Membeli IOTA untuk Pulangan Murah dan Pantas?

1

Anda Tidak Memerlukan Dompet

Anda berdagang berdasarkan pergerakan harga duit syiling tanpa perlu membeli dan menyimpannya.

2

Anda Boleh Menggunakan Kaedah Pembayaran Standard

Semua broker yang dikawal selia menerima kaedah pembayaran yang popular seperti kad kredit/debit dan pindahan bank.

3

Perdagangan Pantas dan Pengeluaran Mudah

Perdagangan dilaksanakan dalam masa beberapa saat dan pengeluaran akan dilihat secara terus dalam akaun anda.

Beli IOTA Hari Ini

5 Perkara Untuk Dipertimbangkan sekiranya Anda Mahu Membeli IOTA

Sebelum membuat keputusan membeli IOTA, anda perlu memberi perhatian kepada beberapa perkara yang boleh mempengaruhi pengalaman pelaburan anda. 

Kami telah menyediakan senarai pendek beberapa perkara penting untuk diingat sebelum mempertaruhkan modal anda. 

Pilih kaedah pembayaran selamat pilihan anda dengan teliti 

Bergantung kepada lokasi di mana anda berada, terdapatnya kaedah pembayaran yang berbeza. Sekiranya terdapat pelbagai pilihan, anda perlu melakukan analisis kekuatan dan kelemahan mereka.

Beberapa kaedah yang lebih popular termasuk kad kredit dan debit, pemindahan bank, dan PayPal.

Yuran yang dikenakan akan berbeza apabila membeli IOTA pada bursa matawang kripto berbandingkan meja OTC atau broker. Bursa biasanya mengenakan yuran yang lebih tinggi dan kurang pilihan pembayaran berbanding broker. 

Adakah anda perlu membuat dompet anda sendiri? 

Sekiranya anda membuat keputusan untuk membeli IOTA di bursa matawang kripto, anda perlu membuat dompet untuk memastikan keselamatan aset digital baru anda.

Ada kemungkinan untuk meninggalkan IOTA anda di bursa tetapi ini biasanya tidak dianggap sebagai idea yang bagus. Bursa beroperasi secara pusat dan sebagai hasilnya, boleh menjadi sasaran para penggodam. Mt Gox di Jepun adalah contoh bursa utama yang terjejas dan ratusan ribu Bitcoin dicuri.

Seperti kebanyakan pelabur dan pedagang, jika anda hanya ingin betaruh pada nilai token IOTA tanpa risau menguruskan aset digital anda dan memastikannya keselamatannya - broker merupakan pilihan yang terbaik. 

Apabila anda membeli IOTA melalui broker, anda sebenarnya tidak beurusan dengan IOTA matawang kripto secara langsung. Tetapi, anda hanya memasuki perjanjian perdagangan yang disebut CFD (Kontrak Untuk Perbezaan).  

Sekiranya anda tidak yakin menavigasi bursa atau menyimpan duit syiling kripto anda, broker menawarkan alternatif yang lebih mudah. 

Membandingkan kos

Ketika membandingkan kos perdagangan matawang kripto ataupun pelaburan jangka masa panjang, ianya penting untuk membandingkan pelbagai jenis yuran yang terlibat dalam transaksi. 

Setiap kali anda menghantar matawang kripto dari satu alamat ke alamat lain, anda biasanya perlu membayar yuran rangkaian. Ini boleh dipertimbangkan bergantung pada matawang kripto. 

Nasib baik, dengan IOTA tidak ada yuran transaksi. Daripada blok rantai, urus niaga IOTA dilakukan pada kekusutan - nama yang digunakan untuk menggambarkan penyelesaian transaksi dan lapisan integriti data IOTAs Directed Acyclic Graph (DAG). 

Perbelanjaan yang lebih besar adalah bursa atau pembrokeran matawang kripto di mana anda memilih untuk berdagang IOTA.  

Secara amnya, yuran broker lebih rendah daripada bursa, disebabkan berhubungan dengan asset sebenar dan bukan instrumen perdagangan.

Keselamatan dan Sekuriti  

IOTA menggunakan kriptografi dan bayaran mikro untuk memastikan keselamatan rangkaian. 

Rangkaian IOTA bukan blok rantai, tetapi merupakan Directed Acyclic Graph (DAG) yang lebih pantas memproses transaksi berbandingkan kebanyakan blok rantai. 

Pada masa ini, masih sukar untuk menjamin keselamatan Tangle berbanding dengan blok rantai, dan hanya masa akan menentukan keberkesanan teknologi canggih seperti ini.

Kebanyakan pelabur lebih membimbangkan keselamatan yang digunakan oleh bursa atau platform kerana ini akan kerap terjejas berbanding matawang kripto.

Sekiranya membeli melalui bursa pilihlah salah satu yang paling mantap.

Sekiranya membuat pilihan untuk membeli IOTA melalui broker, pilihlah yang menggunakan platform perdagangan terkemuka di industri seperti MetaTrader 4 (MT4) dan MetaTrader 5 (MT5). 

Secara umumnya, platorm ini mempunyai system keselamatan yang lebih baik, sistem perdagangan automatik intuitif, dan perkhidmatan pelanggan.

Semasa anda membeli IOTA, anda anda akan dimintai mengesahkan dua faktor (2FA). Pengunaan mekanisme keselamatan ini akan meningkatkan sekuriti akaun anda. 

Bolehkah anda memahami dan menavigasi platform? 

Aspek yang sering diabaikan ketika membeli matawang kripto untuk pertama kalinya adalah tahap kecekapan teknikal yang diperlukan untuk menavigasi bursa. 

Walaupun matawang kripto semakin menjadi lebih mesra pengguna, bursa masih merupakan cabaran bagi yang belum memahaminya. Kegagalan memahaminya dengan betul boleh mengakibatkan kehilangan dana. 

Pastikan anda memahami bursa yang terpilih untuk mengenal pasti cara deposit, membuat pesanan jual beli dan cara memindahkan duit syiling anda ke dalam dompet. 

Sekiranya prosesnya terlalu rumit, anda boleh mengelakkan kemungkinan kesilapan perdagangan secara membeli CFD IOTA melalui broker.  

Panduan Pemula Yang Terbaik untuk Perdagangan IOTA

Apa itu Broker IOTA? 

Melalui broker IOTA, dana anda diperdagangkan melalui rangkaian peniaga yang dikenali sebagai pasaran OTC (Over the Counter).

Broker IOTA menghubungkan penjual dan pembeli yang memegang sejumlah besar IOTA untuk berdagang.

Perdagangan di platform broker lebih mudah dan fleksibel berbandingkan di bursa matawang kripto jika melibatkan aset pendasar.

Broker juga menawarkan lebih banyak cara deposit dan mata wang fiat, dengan kos yang biasanya lebih murah daripada bursa matawang kripto. 

Apakah itu IOTA CFD?

Kontrak untuk Perbezaan atau CFD, adalah kontrak bersama pedagang dan broker CFD untuk bertaruh pada pegerakan harga aset digital dari saat anda memasuki kontrak sehingga anda menamatkannya.

Sebagai instrumen perdagangan, CFD membolehkan pengguna berdagang IOTA untuk memanfaatkan pergerakan harga IOTA secara fleksibel dan tanpa pengurusan duit syiling.

Anda juga tidak perlu risau tentang yuran perdagangan yang tinggi dan masalah bursa seperti kecairan yang rendah.  

Apakah Manfaat Peraturan IOTA?

Peraturan pasaran matawang kripto bukan sesuatu yang dielakkan. Pasaran yang dikawal selia pasaran mengalakkan tempat yang lebih selamat untuk anda berdagang dan melabur. Peraturan memberikan ketelusan pasaran dan seterusnya dapat mengurangkan turun naik pasaran. 

Ketika memilih platforn untuk membeli IOTA, timbangkanlah bursa atau broker yang diatur oleh pihak berkuasa global terkemuka. Ini memberi ketenangan hati bahawa anda tidak berniaga di platform yang tidak sah.

Apakah Kaedah Pembayaran Terbaik untuk Membeli?

Ketika menentukan kaedah pembayaran terbaik untuk deposit dengan bursa atau broker, kita perlu mengambil perhatian terhadap beberapa faktor seperti kemudahan, kepantasan, dan kos. 

Nasib baik, terdepatnya kaedah yang sesuai dengan kebanyakan pengguna, bergantung pada pilihan yang tersedia untuk anda. 

Mari lihat beberapa kaedah pembayaran yang popular untuk membeli IOTA di peringkat global. 

Membeli IOTA dengan PayPal 

Walaupun PayPal adalah penyedia sistem pembayaran yang dipercayai di seluruh dunia, kekurangan bursa yang menawarkannya sebagai kaedah pembayaran. Sebaliknya, broker lebih cenderung dengan kaedah ini. 

Yuran PayPal bukannya yang paling murah tetapi sebenarnya tidak begitu mahal untuk pembelian secara pukal. Anda digalakkan untuk mengira yuran terlebih dahulu kerana ia boleh berbeza-beza. 

Membeli IOTA dengan wang tunai 

Membeli IOTA dengan wang tunai boleh dilakukan tetapi cara ini bukan kaedah yang termudah. Tunai bukan kaedah yang terbaik ketika merujuk kepada Internet dan satu-satunya cara untuk membeli IOTA dengan wang tunai adalah untuk membuat temujanji dengan seseorang di pasaran P2P. Ini jelas boleh membahayakan, jadi pastikan anda berhati-hati. 

Membeli IOTA dengan pemindahan bank 

Pemindahan bank adalah salah satu kaedah yang paling berpatutan dan paling popular untuk deposit ke bursa dan platform pembrokeran.  

Kaedah pemindahan bank memberikan kemampuan untuk memindahkan dana berulang-ulang dari akaun bank yang dipautkan dan menawarkan tahap kemudahan dan kemanfaatan akses yang kaedah lain tidak. 

Membeli IOTA dengan pindahan bank tidak tidak semudah yang anda fikirkan kerana anda perlu mengenal pasti sama ada bursa atau broker menerima pindahan dari bank anda. 

Membeli IOTA dengan kad kredit/kad debit 

Sebilangan orang ketahui kemudahan kad kredit. Kad kredit dan debit adalah salah satu kaedah yang paling mahal untuk membeli IOTA. 

Namun tidak semuanya buruk, kerana Visa akan kadangkala menawarkan tahap keselamatan melalui caj balik dan anda boleh dapat ganjaran untuk sebarang pembelian. 

Kad kredit dan kad debit tidak ditawarkan sebagai kaedah pembayaran di semua bursa, hanya di bursa yang lebih mapan. Sebaliknya, broker menawarkan pelbagai kaedah pembayaran yang lebih luas termasuk kad kredit dan debit. 

Proses Pengesahan untuk Perdagangan IOTA 

Biasanya, bursa dan broker perlu mematuhi peraturan anti pencucian wang dan mereka harus mengesahkan identity pelanggan semasa proses pendaftaran. 

Biasa disebut sebagai 'Kenali Pelanggan Anda' atau garis panduan KYC - amalan ini memastikan keselamatan anda terjamin.

Prosesnya sebenarnya mudah dan dirancang untuk menjaga keselamatan anda dan akaun anda daripada kemungkinan pencurian. 

Langkah 1 - Sahkan nombor telefon anda  

Pertamanya, anda akan perlu untuk mengesahkan nombor telefon anda. Anda akan dihantar mesej yang mengandungi kod laluan sekali untuk dimasukkan ke dalam sistem keselamatan mereka. 

Langkah 2 - Bukti Pengenalan 

Seterusnya anda akan diminta untuk menunjukkan ID foto. Biasanya, anda juga akan diminta untuk mengambil gambar diri anda bersama ID dengan tarikh hari tersebut untuk mengesahkan bahawa ID tersebut tidak dicuri.

Sekiranya anda tinggal di negara yang mempunyai syarat peraturan yang lebih ketat, anda perlu membuktikan alamat anda melalui bil utiliti yang terbaru.

IOTA Pelaburan Jangka Panjang vs Jangka Pendek 

Terdapatnya pendapat yang berbeza tentang strategi jangka pendek atau jangka panjang untuk melabur IOTA. 

Ketika menentukan strategi anda sama ada melabur dalam IOTA untuk jangka pendek atau jangka panjang, anda seharusnya menganalisis faktor seperti sejarah harga, kemajuan rangkaian, dan metrik penggunaan.  

Adalah diramalkan bahawa akan lebih dari 1 trilion peranti yang terhubung pada tahun 2035. Rangkaian IOTA berada dalam kedudukan yang baik untuk memanfaatkan pemindahan nilai yang besar ini untuk strategi jangka panjang. 

IOTA Foundation, organisasi bukan bermotifkan untung yang merupakan tulang belakang matawang kripto IOTA, baru-baru ini menutup seluruh rangkaian setelah para penggodam mengeksploitasi kerentanan dalam aplikasi dompet IOTA.

Ini menyebabkan harga IOTA jatuh. Walaubagaimanapun, serangan tersebut adalah terhadap dompet dan bukan rangkaian itu sendiri dan pasaran mungkin bertindak balas secara berlebihan.

Kerentanan kini telah dikenalpasti dan diperbaiki, yang menyebabkan harga IOTA semakin meningkat pada saat penulisan ini.

Kenapa Membeli IOTA Berbanding Berdagang? 

Sebab untuk membeli IOTA dan bukannya berdagang adalah untuk memegang aset jangka masa panjang. Sekiranya anda ingin melakukan ini, anda mungkin perlu membuat kajian untuk membeli IOTA di bursa. Anda mungkin perlu menggunakan pasangan matawang kripto seperti BTC/IOTA melainkan bursa anda mempunyai pasangan mata wang fiat seperti IOTA/USD. 

Anda perlu memahami cara-cara mengendalikan bursa dan memindahkan duit syiling anda ke dalam dompet sejuk untuk simpanan jangka panjang. 

Sekiranya anda merancang untuk berdagang IOTA atau melabur secara jangka pendek, maka broker mungkin pilihan yang termudah.  

Anda akan dapat mendedahkan diri pada harga token IOTA tanpa perlu menyimpan syiling. Broker juga merupakan cara yang paling murah untuk membeli IOTA berbandingkan bursa. 

Apakah Yuran Yang Terlibat Dalam Pembelian IOTA? 

Bergantung pada platform anda membeli IOTA dan kaedah pembayaran yang anda gunakan, kemungkinan anda akan dikenakan yuran. Bayaran ini asas untuk bursa dan broker terus berniaga. 

Yuran Transaksi

Rangkaian IOTA tidak mengenakan sebarang yuran untuk menghantar transaksi. 

Yuran Deposit 

Sebilangan besar bursa matawang kripto akan mengenakan yuran yang kecil semasa melakukan deposit dan pengeluaran tanpa mengira sama ada urus niaga dalam fiat atau crypto. Sebaliknya, broker direka untuk peniaga aktif dan biasanya mempunyai lebih sedikit yuran deposit, jika ada. 

Yuran Pengeluaran 

Apabila mengeluarkan crypto atau fiat dari bursa, anda akan dikenakan yuran tetap atau berubah. Kebezaan bayaran ini bergantung pada kaedah pembayaran anda.

Menyimpan IOTA Anda Secara Selamat 

Pelabur yang paling berpengalaman mengesyorkan mengeluarkan duit syiling anda dan masuk ke dalam dompet kripto yang dikendalikan oleh anda supaya menyimpan IOTA anda secara selamat.  

Dompet yang berbeza mempunyai tahap kemudahan dan keselamatan yang berbeza. Mari kita lihat beberapa kaedah yang diterima. 

Dompet Mudah Alih 

Dompet mudah alih adalah salah satu pilihan yang paling mudah. Mereka dikenali sebagai ‘dompet panas' kerana sentiasa berada dalam talian dan mungkin digodam. 

Walaupun pilihan ini jauh lebih baik daripada membiarkan duit syiling dan kunci peribadi di bursa, ini bukan kaedah yang paling selamat. 

Kelebihan utama dompet mudah alih adalah kebolehan mengakses IOTA anda secara mudah dan selamat. 

Pastikan anda menggunakan langkah keselamatan tambahan seperti kod pin atau ID cap jari. Beberapa dompet IOTA yang popular termasuklah Atomic Wallet dan Coinomi. 

Dompet Desktop 

Dompet desktop adalah sejenis dompet yang boleh dimuat turun yang di komputer anda.  

Dompet desktop kurang senang berbanding dompet mudah alih, tetapi apabila digunakan dengan berkesan, ia lebih selamat. 

Dompet mudah alih boleh mengalami serangan identiti seperti pertukaran SIM. Oleh itu, penting untuk menggunakan perisian antivirus yang mantap dan langkah keselamatan tambahan seperti pengesahan dua faktor untuk memastikan dompet anda selalu selamat. 

Beberapa dompet desktop yang menerima IOTA termasuklah Electrum Wallet dan Exodus Wallet. 

Dompet Perkakasan 

Jenis dompet ini yang paling selamat, dompet perkakasan adalah jenis 'wallet sejuk' kerana tidak disambungkan ke Internet. Oleh itu, dompet perkakasan hampir mustahil untuk digodam. 

Kelemahan utama dengan dompet perkakasan adalah kekurangan kemudahan. Biasanya, anda perlu menyambung ke Internet melalui port USB untuk memindahkan aset anda. 

Contoh dompet perkakasan yang terkenal untuk menyimpan IOTA (mIOTA) adalah Ledger Nano X dan Trezor. 

Kombinasi Dompet 

Strategi kepelbagaian merupakan idea yang baik dalam pelaburan. Apabila anda mengguna strategi pelbagaian, anda mengurangkan peluang kemungkinan kegagalan. 

Begitu juga dengan matawang kripto, cuba menyebarkan dana anda antara dompet yang berbeza untuk memastikan aset digital anda tidak dihapuskan oleh dompet perkakasan yang hilang atau dompet muat turun yang digodam.

Apakah Duit Syiling Lain Yang Boleh Saya Guna untuk Berdagang atau Membeli IOTA? 

Secara umumnya, apabila membeli IOTA anda perlu pergi melalui matawang kripto lain terlebih dahulu. Duit Syiling kripto yang kerap digunakan adalah Bitcoin (BTC) dan Ethereum (ETH). Untuk membeli IOTA dengan ETH anda perlu mengenal pasti pasangan berikut ETH\IOTA. 

Ini lebih rumit berbanding pembelian matawang kripto secara langsung dengan fiat. Sekiranya anda merasakannya terlalu rumit, broker membolehkan pendedahan kepada IOTA secara langsung tanpa memiliki atau menyimpan duit syiling. 

Apakah Jumlah IOTA Terkecil dan Terbesar yang Boleh Saya Beli?

Jumlah IOTA terkecil yang dapat dimiliki adalah satu IOTA. 

"M" bermaksud 'mega', iaitu satu juta. Oleh itu, 1 MIOTA sama dengan 1,000,000 IOTA dan semua bursa berdagang dalam skala mIOTA.

Ini boleh membingungkan sesetengah orang. Apabila anda melihat IOTA tersenarai di bursa, harganya benar-benar disebut dalam MIOTA.

Oleh kerana terdapat banyak transaksi yang diperlukan untuk memudahkan Internet of Things, bekalan IOTA harus memenuhi permintaan ini. 

Anda biasanya boleh membeli IOTA tanpa had dan bergantung pada bajet anda.

Bolehkah Saya Membeli IOTA Secara Anonim? Adakah Ia Selamat dan Sah untuk Membeli IOTA? 

Seperti banyak orang lain, anda mungkin tertanya-tanya adakah selamat membeli IOTA? Atau adakah membeli IOTA itu haram? 

Syukurlah, IOTA adalah sah untuk membeli dalam banyak bidang kuasa di seluruh dunia. Pasaran matawang kripto semakin matang dan peraturan menjadi lebih jelas. 

Banyak bursa dan broker diatur untuk memastikan anda tidak berdagang di platform yang palsu. 

Sekiranya anda seharusnya membeli IOTA secara anonim, anda boleh melakukannya dengan tiga cara. 

Anda boleh cari seseorang di media sosial yang menjual IOTA dan gunakan escrow untuk memastikan anda tidak ditipu.  

Anda juga boleh membeli IOTA daripada rakan ataupun membeli Bitcoin secara anonym dan kemudian gunakannya untuk membeli IOTA secara selamat.

Adakah Membeli IOTA Akan Memberikan Keuntungan? 

Jawapan yang ingin diketahui oleh semua orang adalah, ‘Adakah membeli IOTA memberikan saya keuntungan?’. Sayangnya bukan semudah 'beli IOTA menjadi kaya'. 

Pelabur jangka panjang sedang bertaruh bahawa Tangle lejar unik IOTA yang boleh mengubah dunia IOT seperti yang kita tahu. Ia boleh digunakan dalam segala-galanya daripada 'eGovernance' ke bandar-bandar pintar. Dunia memerlukan penyelesaian untuk menguruskan teknologi pintar, mungkin IOTA adalah penyelesaian itu. 

Bagi pelabur, ia sangat bergantung pada seberapa baik kemasukan anda. Analisis terperinci mengenai sejarah harga terkini diperlukan untuk menentukan pergerakan harga jangka pendek.

Sekiranya anda ingin melihat sejarah harga dan tinjauan keseluruhan IOTA, anda boleh melayari Halaman Harga IOTA terperinci kami.   

Cara Membelanjakan IOTA Anda 

IOTA merupakan kedua-duanya matawang kripto dan sistem pembayaran mikro segera. Aplikasi utama token IOTA adalah untuk mengesahkan transaksi mikro antara peranti IoT.

Pada masa ini, belum adanya banyak syarikat yang menerima IOTA sebagai pembayaran untuk barang dan perkhidmatan. Walaubagaimanapun, penggunaannya semakin meningkat.

Terdapat juga aplikasi yang sedang dibangunkan untuk anda membelanjakan IOTA. 

SOCIETY2, sebuah rangkaian sosial berasaskan IOTA, baru-baru ini menyatakan ia memanfaatkan teknologi lejar diedarkan (DLT) IOTA untuk memberikan pengguna alternatif kepada media sosial tradisional. 

Cara Menjual IOTA anda 

Bagi mereka yang tidak berpengalaman, proses jualan IOTA melalui bursa matawang kripto mungkin rumit. Oleh itu, anda harus memahami antara muka bursa sebelum menetapkan sebarang pesanan.

Anda juga perlu memahami perbezaan antara pelbagai jenis pesanan dan masalah umum bursa seperti kecairan dan slippage.  

Sekiranya anda ingin membeli IOTA untuk tujuan perdagangan melalui broker, penjualan IOTA anda untuk fiat jauh lebih mudah kerana broker mempunyai antara muka yang tidak begitu rumit. 

CFD IOTA dan instrumen perdagangannya membuat proses perdagangan atau pelaburan jangka masa pendek lebih fleksibel dan selamat.

Soalan Lazim

  1. Ya. IOTA adalah lejar sumber terbuka yang diedarkan dan merupakan matawang kripto yang direka untuk Internet of Things (IOT).
  2. Rangkaian IOTA dilancarkan pada tahun 2015 dan ditayangkan pada tahun 2016.
  3. Seperti kebanyakan matawang kripto, harga turun dengan ketara semasa keadaan pasaran yang sedang menurun dan baru-baru ini mula pulih disebabkan oleh kenaikan sentimen dengan penurunan Bitcoin. Penggodaman dompet IOTA baru-baru ini terjejas nilai IOTA, tetapi pasaran mungkin telah terlalu bertindak balas.
  4. Protokol utama IOTA seharusnya ringan dan berterus terang supaya dapat mendayakan penyelesaian transaksi bebas-kepercayaan dan tanpa-bayaran serta pemindahan data yang selamat.
  5. Iota Tangle lebih cepat memproses transaksi individu kerana tidak perlu membentuk blok transaksi sebelum pengesahan.
  6. Tangle tidak memerlukan penambang untuk mengesahkan transaksi; sebaliknya, peserta rangkaian saling bertanggungjawab untuk mengesahkan transaksi.
  7. Volkswagen, Jaguar, dan Bosch sedang mengembangkan konsep bukti yang memanfaatkan teknologi IOTA.
  8. Secara amnya, memperdagangkan CFD IOTA melalui broker lebih pantas dan mudah berbanding bursa. Oleh kerana anda tidak akan dikenakan yuran blok rantai, yuran pengeluaran, dan yuran deposit.
Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.