UtamaCardanoBeli Cardano
Cardano logo
Cardano dengan Binance

Beli Cardano - Di mana dan Bagaimana untuk Membeli ADA

Cardano logo
Cardano (ADA)
...
Pertukaran 24 Jam
...
PERTUKARAN 7 HARI
...
Modal pasaran
...
Pengarang: Adam Coleman

Cardano ialah satu rangkaian blok rantai Bukti Kepentingan (PoS) yang canggih dengan mata wang kripto asal, ADA.

Dibangunkan oleh pengasas bersama Ethereum, Charles Hoskins, Cardano sedang dibangunkan menjadi platform pembangunan aplikasi terdesentralisasi (dApp) dengan lejar pelbagai aset dan kontrak pintar yang boleh disahkan.

Dianggap sebagai salah satu blok rantai generasi ketiga, Cardano menggunakan tindanan perisian blok rantai berlapis yang direka untuk menjadi fleksibel dan berskala, sesuatu yang hanya telah dicapai oleh beberapa blok rantai sahaja setakat ini.

Protokol ini berkembang dari sebuah pendekatan yang dipandukan oleh kajian saintifik pertama di mana perancangannya adalah untuk menyampaikan lebih banyak ciri canggih berbanding mana-mana protokol yang pernah dibangunkan.

ADA adalah wang pintar dan selamat dalam rangkaian Cardano dengan bekalan yang tetap dan menjadi peranan penting dalam menjamin keselamatan keseluruhan rangkaian blok rantai dengan cara yang terdesentralisasi.

Cardano sedang berada dalam fasa pembangunan yang penting. Baru-baru ini, protokol ini telah memulakan fasa pemindahan ke testnet Shelley, yang akan mengubah Cardano dari sesuatu kertas putih yang berpotensi kepada satu blok rantai yang kukuh dan terdesentralisasi sepenuhnya.

Anda mungkin bertanya pada diri sendiri, bagaimana caranya untuk saya membeli Cardano? Sebenarnya tidak ada ‘cara terbaik untuk membeli Cardano’. Kaedah yang berbeza sesuai dengan jenis pelabur yang berbeza. Dalam panduan ini, kami akan menerangkan cara membeli Cardano dan menjelaskan tentang kaedah pembayaran yang berbeza secara lebih terperinci.

Beli Cardano dalam 3 Langkah Mudah

Buat akaun percuma

Isikan semua maklumat yang diminta menggunakan data peribadi anda dengan tepat. Semak peti masuk anda untuk e-mel pengesahan dan log masuk dengan e-mel yang anda pilih dan kata laluan.

Fund akaun anda

Pilih kaedah pembayaran kegemaran anda dan ikuti langkah-langkah untuk membuat deposit pertama anda. Jumlah deposit minimum mungkin berubah bergantung kepada lokasi anda.

Beli Cardano!

Cari Cardano dalam senarai cryptocurrencies didapati. Menggunakan "Beli Order", memilih jumlah ADA untuk membeli, melengkapkan butiran perdagangan yang lain dan mengesahkan perintah itu.
PayPal logo
Mastercard logo
Visa logo
Bank Transfer logo
Skrill logo
Neteller logo

Mengapa Berdagang Berbanding Membeli Cardano untuk Pulangan Yang Murah dan Pantas?

1

Anda Tidak Memerlukan Dompet

Anda berdagang mengikut pergerakan harga duit syiling tanpa perlu membeli dan menyimpannya

2

Anda Boleh Menggunakan Kaedah Pembayaran Standard

Semua broker yang dikawal selia menerima kaedah pembayaran popular seperti kad kredit/debit dan pemindahan bank.

3

Perdagangan Adalah Pantas dan Pengeluaran Adalah Mudah

Perdagangan dilaksanakan dalam masa beberapa saat dan pengeluaran akan tertera dengan segera dalam akaun anda.

Beli Cardano Hari Ini

5 Perkara Untuk Dipertimbangkan Sekiranya Anda Mahu Membeli Cardano

Ketika anda membeli Cardano untuk pertama kalinya, terdapat banyak perkara yang perlu anda pertimbangkan yang akhirnya akan mempengaruhi kesederhanaan dan perbelanjaan pembelian anda.

Dalam panduan langkah demi langkah ini, kami akan menggariskan segalanya yang anda perlukan untuk bersedia sepenuhnya bagi membuat pembelian anda secara cepat dan mudah tanpa kejutan yang tidak diingini. 

Pilih kaedah pembayaran selamat anda dengan teliti

Ketika memilih bursa atau broker untuk membeli Cardano, anda perlu terlebih dahulu memastikan yang ia menerima kaedah pembayaran pilihan anda. 

Kaedah pembayaran semuanya berbeza dari segi masa dan yuran pemprosesan, yang benar-benar boleh mempengaruhi keseluruhan pengalaman pelaburan anda.

Banyak bursa mata wang kripto yang mempunyai pilihan pembayaran yang terhad - hanya sebilangan kecil yang akan menerima kad kredit atau kad debit dan hampir tiada yang akan menerima PayPal.

Mendeposit dengan broker secara umumnya adalah jauh lebih mudah dengan jumlah besar mata wang dan kaedah deposit yang diterima.

Yuran, secara amnya, adalah lebih menarik apabila anda berdagang dengan broker, bergantung pada kaedah pembayaran.

Adakah anda perlu membuat dompet anda sendiri?

Sekiranya anda membeli ADA di bursa, ia adalah idea yang bagus untuk memindahkan duit syiling anda secepat mungkin. Dengan sifatnya yang berpusat, bursa sememangnya diketahui telah pernah digodam, melakukan penipuan dan melarikan diri atau telah berhenti berdagang.

Terdapat banyak jenis dompet dengan pelbagai tahap risiko. Anda perlu mengkaji dompet yang anda percayai untuk menyimpan ADA secara selamat.

Sekiranya anda lebih gemar membeli Cardano untuk berdagang sahaja dan tidak mahu risau tentang menjamin keselamatan duit syiling anda, maka broker adalah satu pilihan buat anda. 

Dengan broker, anda sebenarnya tidak mendagangkan ADA, sebaliknya Kontrak Untuk Perbezaan (CFD) ADA. 

Pengalaman perdagangan boleh menjadi lebih mudah berbanding pertukaran mata wang kripto, dengan antara muka yang lebih ringkas, tahap keselamatan yang lebih baik dan pilihan opsyen perdagangan yang fleksibel. 

Membandingkan Kos

Sehingga sekarang, kebanyakan orang memahami mengapa mata wang kripto boleh jadi menyusahkan jika dibandingkan dengan sistem kewangan yang lama. Transaksi blok rantai biasanya jauh lebih murah daripada kaedah pembayaran sedia ada.

Setiap kali seseorang ingin memindahkan mata wang kripto, yuran akan dikira untuk transaksi tersebut bagi memastikan rangkaian kekal selamat dan bebas daripada spam.

Yuran blok rantai ADA adalah sangat kecil dan tidak menjadi faktor kos utama dalam keputusan pelaburan kebanyakan orang. Namun, jika anda perlu membeli duit syiling lain, seperti Bitcoin terlebih dahulu untuk mengakses ADA di bursa anda (BTC / ADA), yuran boleh meningkat dengan cepat.

Keselamatan dan Sekuriti

Mekanisme Bukti Kepentingan (PoS) Cardano telah dilancarkan bersama dengan naik taraf Shelley. Tiada projek dalam industri mata wang kripto yang telah menghabiskan sebanyak masa dan sumber untuk mengkaji PoS sama seperti usaha ahli akademik di sebalik  Cardano. 

Rekaan berinovasi Cardano menawarkan keselamatan, skalabiliti dan kecekapan tenaga yang ada di dalamnya tanpa berkompromi pada tahap desentralisasi.

Walaupun blok rantai selamat, tetapi malangnya, tidak begitu untuk semua bursa dan broker. Sekiranya anda ingin mendagangkan Cardano, cari bursa yang dikawal selia atau broker yang menggunakan platform perdagangan canggih seperti MetaTrader 4 (MT4) dan MetaTrader 5 (MT5).

Platform yang terkenal ini telah mendapat kepercayaan para pedagang dengan sistem perdagangan yang fleksibel dan mekanisme amalan keselamatan terbaik, seperti pengesahan dua faktor (2FA).

Bolehkah Anda Memahami dan Menavigasi Platform? 

Mata wang kripto semakin berkembang dan telah menjadi semakin mudah digunakan untuk orang biasa. Malangnya, bursa masih kekal agak rumit bagi orang biasa dan proses perdagangan pada mereka boleh menjadi menakutkan pada mulanya.

Sekiranya anda tidak mempunyai kemahiran teknikal untuk menavigasi platform mata wang kripto, anda mungkin boleh mempertimbangkan broker yang disyorkan yang dikawal selia oleh pihak berkuasa global. 

Antara muka dalam bursa secara umumnya adalah jauh lebih ringkas dan intuitif; broker biasanya mempunyai yuran yang lebih sedikit dan menerima lebih banyak kaedah pembayaran. Anda juga cenderung untuk tidak melakukan kesalahan yang mahal seperti meletakkan sifar secara salah dalam pesanan jual. 

Panduan Pemula Terbaik untuk Perdagangan Cardano

Apakah itu Broker Cardano?

Broker sering disebut sebagai pasaran atas kaunter (OTC). Broker secara amnya mengatur transaksi antara pembeli dan penjual untuk mendapatkan komisen apabila perjanjian tersebut dicapai.

Dengan broker Cardano, dana didagangkan melalui rangkaian peniaga berbanding bursa terdesentralisasi. Semasa anda berdagang dengan broker, anda mendagangkan perjanjian yang disebut sebagai Kontrak untuk Perbezaan (CFD).

Apakah itu CFD Cardano?

Perdagangan CFD adalah satu pendekatan yang membolehkan para pengguna mendagangkan ADA melalui kontrak dengan broker, bersetuju untuk menyelesaikan perbezaan dalam nilai masa depan Cardano dari ketika kontrak dimulakan hingga saat ia ditutup.

Pendekatan ini secara amnya adalah lebih fleksibel kerana anda sebenarnya tidak mendagangkan duit syiling itu sendiri.

Perdagangan CFD Cardano menawarkan beberapa kelebihan berbanding perdagangan kripto tradisional, termasuk lebih banyak pilihan margin dan secara umumnya, yuran yang lebih rendah, yang menjadikannya sesuai untuk perdagangan aktif.

Apabila anda mendagangkan CFD melalui broker, anda juga tidak perlu risau tentang kehilangan wang syiling anda atau ianya dicuri sewaktu penggodaman.

Apakah Manfaat Peraturan Cardano?

Peraturan yang semakin ketat sememangnya satu perkara yang baik untuk industri mata wang kripto. Pasaran menyukai peraturan yang jelas. Peraturan membantu menyingkirkan pelaku jahat dari ruangan ini dan menjadikannya persekitaran yang lebih selamat untuk berdagang dan melabur.

Semakin banyak peraturan yang dikenakan oleh industri mata wang kripto, semakin kurang ketidaktentuan dalam pelaburan anda nanti. 

Peraturan dalam industri pembrokeran adalah penting kerana ia memastikan platform yang anda gunakan itu bukanlah satu  penipuan. 

Apakah Kaedah Pembayaran Terbaik untuk Membeli Cardano?

Kaedah pembayaran terbaik untuk membeli Cardano benar-benar bergantung pada sama ada anda mengutamakan kemudahan atau kos. 

Nasib baiklah, selalunya terdapat kaedah pembayaran yang sesuai untuk setiap jenis pelabur. Sebagai peraturan umum, broker akan menawarkan lebih banyak kaedah pembayaran dan pertukaran mata wang fiat berbanding bursa.

Baiklah, mari kita lihat beberapa kaedah yang popular. 

Membeli Cardano dengan PayPal 

PayPal adalah penyedia pembayaran yang digunakan di seluruh dunia untuk pemindahan wang dalam talian. 

PayPal menawarkan kemudahan yang lebih baik berbanding beberapa kaedah lain dan yurannya berpatutan untuk pembelian pukal.

Malangnya, sangat sedikit bursa yang menawarkan PayPal sebagai kaedah pembayaran untuk membeli Cardano. Broker lebih cenderung menawarkan PayPal kerana ia biasanya perniagaan yang dikawal selia, sama seperti PayPal itu sendiri. 

Sekiranya bursa atau broker anda menerima PayPal, ia sudah tentu merupakan salah satu kaedah yang paling selamat dan senang digunakan dalam senarai ini.

Membeli Cardano dengan Kad Kredit atau Debit 

Kad kredit dan kad debit adalah antara kaedah yang paling mudah untuk membeli apa sahaja di seluruh dunia tetapi kemudahan tersebut datang bersama dengan kos. 

Kad kredit dan kad debit tidak murah untuk digunakan tetapi bursa mata wang kripto yang dikenali semakin menawarkan kaedah pembayaran ini.

Selain pembelian pukal, kad kredit atau debit tidaklah begitu ekonomikal tetapi anda berpeluang untuk mengumpulkan ganjaran dari sebarang pembelian yang anda buat.  

Membeli Cardano dengan Pemindahan Bank 

Pemindahan bank adalah salah satu kaedah paling popular untuk membeli mata wang kripto dan atas sebab yang bagus - ia adalah salah satu kaedah yang paling murah. Apabila anda memautkan akaun bank anda ke broker atau bursa, pemindahan bank dapat menjadi sangat mudah. 

Namun, ia tidak semudah yang anda dengar. Anda perlu mencari broker atau bursa yang menerima pembayaran dari bank anda. Penyediaan awal juga boleh mengambil masa bergantung pada pemprosesan bank anda. Sebaik sahaja anda selesai, sememangnya tiada kaedah yang lebih baik.

Proses Pengesahan untuk Perdagangan Cardano 

Untuk membeli Cardano di bursa atau broker, anda mungkin akan diminta untuk membuktikan identiti anda.

Proses tersebut secara amnya adalah mudah dan direka untuk melindungi anda dan akaun anda daripada kecurian.

Langkah 1 - Sahkan nombor telefon

Langkah pertama adalah mengesahkan nombor telefon anda. Anda mungkin akan dihantar mesej teks dengan kod yang perlu anda masukkan di platform keselamatan mereka.

Langkah 2 – Buktikan identiti anda 

Perkara seterusnya yang perlu anda berikan ialah foto pengenalan diri. Kadangkala, anda akan diminta untuk memuat naik foto anda yang memegang dokumen pengenalan diri tersebut untuk memastikan yang foto itu tidak dicuri.

Bergantung pada di mana anda tinggal, anda juga mungkin perlu menunjukkan bil utiliti terkini untuk membuktikan alamat tempat tinggal anda.

Cardano: Pelaburan Jangka Masa Panjang vs Jangka Masa Pendek

Selepas anda memutuskan untuk melabur dalam Cardano, anda perlu memikirkan tentang jangka masa pelaburan tersebut.

Sememangnya, terdapat penjelasan tersendiri untuk kedua-dua pelaburan jangka masa pendek dan jangka masa panjang dalam Cardano apabila melihat kepada perkembangan terkininya.

Walaupun ia menjadi salah satu platform kontrak pintar yang paling dinanti-nantikan sejak Ethereum, kejayaan Cardano bergantung pada pencapaiannya dalam mencapai beberapa matlamat yang sangat bercita-cita tinggi.

Rangkaian Cardano ingin menjadi "Internet Blok Rantai", yang membolehkan semua mata wang kripto wujud bersama dan ditukarkan tanpa memerlukan perantara.

Cardano juga merancang untuk menyertakan metadata dalam transaksi untuk menjadikannya lebih menarik kepada pihak bank dan kerajaan.

Dalam jangka masa pendek, Cardano telah memulakan perpindahan ke testnet Shelley, yang telah menyaksikan lebih dari 12 bilion ADA dipertaruhkan dan dikeluarkan dari bekalan.

Dengan ketibaan mainnet, Cardano nampaknya ditakdirkan untuk perkara yang lebih besar dan lebih cerah.

Kenapa Membeli Cardano berbanding Berdagang?

Sebab utama untuk seseorang itu membeli Cardano dan bukannya berdagang adalah untuk pelaburan jangka masa panjang. Anda bertaruh yang Cardano akan merealisasikan visinya dan mata wang asal, ADA akan bernilai lebih tinggi daripada harga semasa.

Anda hanya perlu ingat bahawa membeli Cardano dan memiliki aset digital dasar adalah satu proses yang lebih aktif daripada hanya membelinya untuk tujuan perdagangan melalui broker. 

Anda perlu mempelajari keistimewaan pertukaran mata wang kripto dan juga memindahkan aset digital dan kunci peribadi anda ke dalam dompet mata wang kripto khusus, untuk mematuhi amalan keselamatan terbaik. 

Berdagang melalui broker tetap menjadi pilihan yang lebih mudah bagi para pedagang dan pelabur jangka masa pendek.

Apakah Yuran Yang Terlibat Dalam Pembelian Cardano?

Tidak seperti kebanyakan mata wang kripto lain, blok rantai Cardano mempunyai yuran yang sangat rendah ketika memindahkan ADA dari satu alamat ke alamat yang lain. 

Yuran Transaksi

Dengan yuran blok rantai Cardano yang hampir percuma, majoriti pelabur dan pedagang lebih bimbang tentang yuran yang dikenakan pada bursa dan platform pembrokeran yang mereka gunakan untuk membeli dan menjual Cardano.

Sekiranya anda membeli Cardano, cuba untuk mencari pasangan mata wang fiat. Seluruh proses ini akan menjadi lebih mahal jika anda memilih salah satu mata wang utama terlebih dahulu. 

Yuran pertukaran sememangnya boleh menelan keseluruhan pelaburan anda sekiranya anda seorang pedagang yang aktif. Bursa dan broker perlu mengenakan yuran untuk terus berniaga dan menyediakan platform yang selamat untuk anda berdagang. 

Yuran Deposit

Bursa mata wang kripto secara umumnya mengenakan yuran deposit, tidak kira sama ada anda melakukan deposit dalam mata wang fiat atau kripto. 

Broker sebaliknya tidak selalu mengenakan yuran deposit kerana mereka cuba untuk mendorong orang ramai untuk mendaftar dan menggunakan platform tersebut. 

Mereka tidak mempunyai overhed seperti dalam bursa kripto tradisional dan oleh itu, biasanya mempunyai struktur yuran yang lebih menarik. 

Yuran Pengeluaran

Yuran pengeluaran juga adalah perkara biasa di dalam bursa berbanding di kaunter pejabat (OTC) atau broker. Anda akan dikenakan bayaran untuk mengeluarkan dana dari bursa tanpa mengira ia adalah fiat atau kripto. 

Lebih fleksibel daripada bursa, platform pembrokeran direka untuk para pedagang yang cenderung membuat deposit dan mengeluarkan mata wang fiat secara lebih kerap. 

Menyimpan Cardano Anda Secara Selamat

Sekiranya anda memilih untuk membeli Cardano anda di bursa, anda perlu mengeluarkannya dari platform tersebut ke dompet secepat mungkin.

Sebabnya adalah bursa telah terbukti menjadi pilihan yang paling tidak selamat pada masa lalu. 

Perkara terakhir yang anda ingini sebagai seorang pelabur adalah untuk kembali selepas satu atau dua tahun dan menyedari bahawa pertukaran wang syiling anda sudah tidak wujud lagi. Mari kita lihat antara pilihan terbaik untuk menyimpan Cardano anda,

Dompet Web

Dompet web adalah satu dompet kustodian untuk pertukaran mata wang kripto. Seperti yang disebutkan, ia dianggap sebagai satu amalan keselamatan yang tidak bagus untuk mengeluarkan duit syiling dari dompet ini dan masuk ke dompet di mana anda mengawal kunci peribadinya.

Dompet Mudah Alih

Dompet mudah alih adalah sejenis ‘dompet panas’ yang merupakan aplikasi yang disulitkan pada telefon anda yang boleh menyimpan kedua-dua duit syiling dan kunci anda.

Ia dipanggil dompet panas kerana disambungkan ke Internet dan terdedah kepada percubaan penggodaman. Walaupun ia lebih bagus daripada dompet web, dompet mudah alih hanya disarankan sebagai penyelesaian jangka pendek hingga jangka sederhana.

Jika anda memilih untuk menggunakannya secara jangka masa panjang, pastikan telefon anda mempunyai langkah keselamatan tambahan seperti kod pin dan pengesahan cap jari.

Dua dompet mudah alih yang paling popular di mana anda boleh menyimpan ADA anda adalah Guarda Wallet dan Yoroi - sebuah dompet ringan yang direka oleh Input Output Hong Kong (IOHK), syarikat penyelidikan dan pembangunan di sebalik Cardano.

Dompet Desktop

Walaupun kurang mudah berbanding dompet mudah alih, dompet desktop boleh menawarkan tahap keselamatan yang lebih tinggi tetapi hanya jika anda telah memperkuatkan tahap keselamatan di komputer anda. Dompet desktop juga merupakan sejenis ‘dompet panas’, jadi ia masih berpotensi untuk terdedah kepada penggodaman.

Desktop anda perlu mempunyai perisian anti-virus yang terkemuka di pasaran dan penambahan mekanisme keselamatan seperti pengesahan dua faktor ketika berinteraksi dengan dompet. 

Atas sebab ini, adalah lebih bijak untuk anda memilih dompet yang mempunyai rekod keselamatan yang panjang. Daedalus adalah dompet rasmi untuk ADA dan sangat disyorkan. Atomic Wallet adalah lagi satu dompet yang menyokong ADA dan syiling lain.

Dompet Perkakasan

Dompet perkakasan atau 'dompet sejuk' adalah kaedah paling selamat yang ada pada masa ini untuk menyimpan ADA anda.

Tidak seperti dompet panas, dompet perkakasan secara umumnya tidak disambungkan ke Internet dan sebagai akibatnya, ia kurang terdedah kepada godaman. Anda cuma perlu jangan menghilangkannya.

Untuk dompet perkakasan, terdapat dua peneraju pasaran yang dikenali di mana anda boleh menyimpan ADA iaitu Trezor dan Ledger Nano.

Kombinasi Dompet

Kadangkala membahagikan pelaburan anda ke beberapa dompet yang berbeza adalah satu pendekatan yang bagus untuk mengurangkan kebarangkalian kehilangan semua pelaburan anda dalam satu pelanggaran keselamatan atau kesilapan peribadi.

Ia adalah satu idea yang bagus untuk memisahkan duit syiling anda berdasarkan jangka masa pelaburan yang dirancang. Duit syiling jangka masa panjang disimpan di dompet perkakasan sementara duit syiling jangka masa pendek di dalam dompet panas untuk kebolehaksesan yang lebih tinggi.

Apakah Duit Syiling Lain Yang Boleh Saya Dagangkan atau Gunakan Untuk Membeli Cardano?

Syiling yang lebih mudah dicairkan biasanya mempunyai lebih banyak pasangan mata wang fiat. Sesetengah bursa yang lebih besar menawarkan pasaran seperti ADA/USD, tetapi sekiranya tiada, anda perlu membeli duit syiling yang lain terlebih dahulu.

Sekiranya anda membeli ADA dengan Ethereum (ETH) misalnya, anda akan dikenakan yuran kerana menggunakan blok rantai Ethereum dan yuran perdagangan di bursa, yang boleh menelan pelaburan anda.

Apakah Jumlah Cardano Terkecil dan Terbesar yang Boleh Saya Beli?

Anda mungkin tertanya-tanya berapakah pembelian minimum untuk Cardano. Seperti Bitcoin dan Ethereum, ADA adalah mata wang kripto yang boleh dibahagikan dan sebenarnya, tiada had pembelian untuk Cardano yang perlu anda bimbangkan. Anda tidak perlu membeli keseluruhan Cardano.

ADA - mata wang asal dari blok rantai Cardano - boleh dibahagikan kepada enam tempat perpuluhan, dengan jumlah terkecil (0.000001 ADA) yang dikenali sebagai 'Lovelace'. 

Dengan boleh dibahagikan, Cardano tidak akan menjadi terlalu sukar didagangkan oleh mana-mana pelabur, tidak kiralah berapa pun bajet mereka. Cardano mempunyai had bekalan 45 bilion ADA dan Cardano maksimum yang anda berpotensi untuk miliki hanya dibatasi oleh bajet, pertukaran dan bekalan yang beredar.

Bolehkah Saya Membeli Cardano Secara Anonim Tanpa ID? Adakah Ia Selamat dan Sah untuk Membeli Cardano?

Adalah mustahil untuk membeli Cardano secara anonim tanpa ID kerana ia adalah salah satu projek blok rantai terbaru dan tidak selalu dipaparkan di pasaran rakan-ke-rakan (P2P) dan perkhidmatan escrow, di mana anda boleh membeli duit syiling secara anonim.

Adakah selamat untuk membeli Cardano di bursa yang tidak dikawal selia? Tidak juga. Membeli mata wang kripto di bursa yang tidak dikawal selia yang tidak memerlukan kad pengenalan diri adalah satu idea yang tidak bagus dan bursa ini menjadi semakin tidak popular dengan adanya peraturan yang semakin ketat.

Lagi satu kaedah lain yang digunakan oleh untuk membeli mata wang kripto adalah ATM. Malangnya, ia masih belum menyokong ADA. Untuk pembelian Cardano yang selamat, anda mungkin perlu mempertimbangkan untuk membeli ADA bagi tujuan perdagangan di bursa atau broker yang dikawal selia.

Adakah Membeli Cardano Akan Memberikan Saya Keuntungan?

Adakah membeli Cardano akan memberikan anda keuntungan? Kami sememangnya suka kalau ia semudah itu 'beli Cardano, jadi kaya'.

Dalam mempertimbangkan sebarang keputusan tentang pelaburan mata wang kripto, anda perlu menganalisis asas projek, ekonomi duit syiling dan sejarah harganya.

Hanya selepas mengkaji secara mendalam data ini, anda akan dapat menentukan sama ada Cardano mewakili pelaburan yang baik dalam jangka masa pendek.

Cardano dianggap sebagai salah satu ‘blok rantai generasi ketiga’ yang pertama. Dengan pelancaran ke testnet Shelley, ramai pemain dalam industri mata wang kripto sedang memerhatikan Cardano, untuk melihat sama ada ia boleh memenuhi janji besarnya.  

Sesetengah orang berpendapat yang Cardano secara realistiknya boleh mengatasi Ethereum dalam kemampuan dan modal pasaran, begitulah gembar-gembur di sebalik projek ini.

Untuk membuat sebarang keputusan pelaburan, sila layari halaman harga Cardano untuk acara berita penting dan metrik duit syiling. 

Cara Membelanjakan Cardano Anda

Lapisan Penyelesaian Cardano (CSL) digunakan untuk menyelesaikan transaksi yang memerlukan ADA, mata wang kripto asal Cardano.

Mana-mana infrastruktur kewangan yang dibina di atas rangkaian Cardano termasuk DApp, akan menggunakan token asal ADA.

Pemegang Cardano juga kini boleh mempertaruhkan ADA mereka, memperoleh ganjaran kerana melakukannya sambil memastikan rangkaian tersebut lebih selamat di dalam prosesnya.

Dengan pelancaran mainnet, anda boleh menjangkakan lebih banyak perniagaan dan aplikasi komersial di blok rantai Cardano di mana anda boleh membelanjakan ADA anda.

Cara Menjual Cardano Anda

Menjual Cardano anda hadir dengan tahap kerumitan dan kos yang berbeza bergantung pada platform yang anda pilih.

Untuk menjual mata wang ADA, anda perlu menghantar duit syiling anda ke bursa yang anda rasa selesa untuk gunakan dan mempunyai pasangan mata wang fiat Cardano.

Jika bursa anda hanya membolehkan anda menjual Cardano untuk Bitcoin, anda perlu mengambil kira yuran tambahan yang akan terkumpul.

Jika anda memilih untuk membeli Cardano di platform pembrokeran, proses menjual CFD Cardano anda adalah jauh lebih mudah dan biasanya dikenakan yuran yang rendah sedikit.

Soalan Lazim

  1. Cardano ditubuhkan oleh pengasas bersama Ethereum, Charles Hoskinson dan Jeremy Wood. Kedua-duanya meninggalkan projek Ethereum setelah tidak bersetuju dengan arah tuju projek tersebut.
  2. Cardano direka untuk menjadi platform pilihan untuk dApp komersial berskala besar yang mendasari ekonomi masa depan.
  3. Ya. Cardano sedang dibangunkan untuk menjadi satu platform pembangunan aplikasi terdesentralisasi (dApp) dengan lejar pelbagai aset dan kontrak pintar yang boleh disahkan.
  4. Tidak mengambil kira yuran adalah kesalahan terbesar yang orang lakukan ketika melakukan perdagangan Cardano. Di dalam bursa, anda dikenakan yuran untuk setiap transaksi. Sekiranya anda merancang untuk menjadi pedagang yang aktif, yuran ini boleh mengurangkan keuntungan.
  5. Tiada dua bursa mata wang kripto yang dicipta secara sama. Bergantung pada di mana anda berada di dunia, pilihan dan pertukaran fiat anda akan menjadi sangat berbeza. Bursa yang lebih terkenal adalah pilihan terbaik sekiranya anda ingin memiliki duit syiling. Sekiranya memilih broker, pilih satu platform perdagangan canggih seperti MetaTrader 4 (MT4) dan MetaTrader 5 (MT5).
  6. Ya. Broker mempunyai deposit mata wang fiat minimum sebelum anda boleh memulakan perdagangan.
  7. Secara umumnya, ia adalah lebih mahal untuk membeli ADA di bursa apabila anda mengambil kira yuran deposit, yuran pengeluaran dan yuran perdagangan.
  8. Harga Cardano dan mata wang kripto lain nampaknya semakin meningkat selepas berlaku peningkatan pasaran yang pesat baru-baru ini. Pembahagian Bitcoin - peristiwa yang mengurangkan bekalan Bitcoin baru kepada separuh - mendorong momentum kenaikan harga di seluruh pasaran. Cardano kemungkinan besar akan mengikuti Bitcoin dalam jangka masa pendek.
Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.