UtamaBandingkanEOS Wallet
Mula sekarang dengan eToro

Dompet EOS Terbaik tahun 2022

Pengarang: Shameel Kazi

Kenaikan harga Altcoin pada waktu ini termasuk EOS telah menarik ramai pelabur yang kini melihat token EOS sebagai suatu aset pelaburan yang berpotensi. Ini menunjukkan bahawa ia telah menjadi penting bagi pedagang dan pelabur untuk mengetahui dan menggunakan dompet EOS terbaik bagi memastikan duit syiling mereka disimpan dengan selamat.

Pengguna baharu berasa sukar untuk menemui dompet yang memberikan kombinasi keselamatan, kemudahan dan tahap akses yang terbaik. Panduan ini akan menilai pelbagai komponen termasuk kemudahan penggunaan, kos dan tahap keselamatannya untuk mengetahui dompet EOS terbaik pada tahun 2021.

Senarai Dompet EOS Terbaik Kami

Pengguna mesti menilai pelbagai ciri, perkara utama dan kelemahan dompet ini untuk mengenal pasti dompet yang terbaik supaya anda mempunyai pengetahuan secukupnya untuk membuat keputusan yang tepat dan memilih dompet EOS yang sesuai. Dompet EOS yang disebutkan di bawah ini memberikan anda ciri keselamatan, prestasi, tahap akses dan kemudahan penggunaan yang terbaik.

1
Deposit minimum
$10
Promosi
Skor Pengguna
10
Mula sekarang
Cara Pembayaran:
Bank Transfer, Pemindahan Kawat
Full Regulations:
CySEC, FCA
2
Deposit minimum
$1
Promosi
Skor Pengguna
9.3
Mula sekarang
Cara Pembayaran:
BitPay, Credit Card
Full Regulations:
3
Deposit minimum
-
Promosi
Skor Pengguna
8.7
Mula sekarang
Cara Pembayaran:
BitPay, Credit Card, PayPal
Full Regulations:
4
Deposit minimum
$0
Promosi
Skor Pengguna
8.5
Mula sekarang
Cara Pembayaran:
Full Regulations:
5
Deposit minimum
-
Promosi
Skor Pengguna
7.9
Mula sekarang
Cara Pembayaran:
Full Regulations:

Apakah Itu Dompet EOS?

Dompet EOS atau dompet mata wang digital adalah sebuah peranti fizikal atau aplikasi perisian yang digunakan untuk menyimpan duit syiling EOS anda dengan selamat. Dompet boleh berkomunikasi dengan blok rantai dan ia dapat menghasilkan data yang diperlukan untuk mengirim dan menerima mata wang digital melalui pertukaran blok rantai.

Ia adalah penting untuk anda memilih dompet yang paling selamat. Pelabur kripto yang memegang kedudukan panjang perlu menyimpan token EOS mereka untuk tempoh yang agak lama sebelum mereka menjualnya. Keperluan asas mereka adalah keselamatan dan ia menjadi ciri yang penting berbanding ciri lain.

Namun begitu, sesetengah pedagang melakukan dagangan setiap hari yang memerlukan akses segera ke duit syiling EOS mereka. Walaupun ciri keselamatan itu adalah sangat penting, mereka perlu memiliki dompet yang menawarkan kombinasi keselamatan dan kemudahan yang betul.


Jenis-Jenis Dompet Mata Wang Kripto


Untuk memilih dompet terbaik bagi keperluan anda, anda harus membina pemahaman mengenai pelbagai jenis dompet berbeza supaya anda dapat membuat pilihan yang tepat.


Dompet Panas

Apabila suatu dompet EOS itu memerlukan sambungan dalam talian, ia dianggap sebagai dompet panas. Istilah 'panas' menunjukkan yang ia sentiasa dapat diakses melalui sambungan dalam talian. Ianya lebih kurang selamat dibandingkan dengan dompet sejuk tetapi lebih mudah digunakan dan dibuat.

Oleh kerana ia disambungkan ke rangkaian dalam talian, dompet panas boleh menjadi mangsa serangan siber dan percubaan penggodaman. Dompet panas adalah pilihan yang lebih baik bagi broker dan pelabur yang sering mendagangkan mata wang kripto seperti BTC dan tidak perlu menyimpan token EOS mereka untuk jangka masa yang panjang.


Dompet Sejuk

Dompet EOS yang tidak memerlukan sambungan dalam talian dipanggil dompet sejuk dan ia menjamin keselamatan yang kukuh dan mantap. Dompet sejuk tidak memberikan akses yang mudah tetapi sebaliknya, kekurangan sambungan tersebut menjadikan penjenayah siber sangat sukar untuk memperoleh akses yang tidak dibenarkan ke duit syiling EOS anda.

Dompet sejuk adalah pilihan bijak bagi broker dan pelabur yang perlu menyimpan token mereka dalam jangka masa yang lama. Pakar kewangan ini sering dipanggil 'HODLers' kerana mereka ingin menyimpan duit syiling EOS mereka untuk jangka masa panjang bagi memperoleh keuntungan yang besar.

Dompet Sejuk vs. Dompet Panas

  • Dompet sejuk memberikan keselamatan yang lebih baik berbanding dompet panas.

  • Dompet panas lebih mudah dibuat dan digunakan berbanding dompet sejuk.

  • Dompet sejuk menjadi pilihan lebih baik untuk pelabur jangka masa panjang

  • Dompet panas menjadi pilihan lebih baik untuk pelabur jangka masa pendek.


Dompet Perkakasan

Ini adalah dompet sejuk yang muncul dalam bentuk alat sebenar yang menyerupai pemacu kilat. Dompet ini mengendalikan kunci dan alamat awam secara berasingan dan merangkumi butang dan skrin untuk menggunakan peranti tersebut. Tiada bateri di dalamnya dan ia boleh dihubungkan dengan komputer di mana anda boleh menggunakan aplikasi di dalamnya untuk mengaksesnya. Dompet perkakasan lebih mahal tetapi ia menawarkan tahap keselamatan yang terbaik.


Dompet Mudah Alih dan Dompet Desktop - Dompet Perisian

Ini adalah dompet panas yang terdapat dalam bentuk aplikasi mudah alih atau program perisian desktop. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, dompet perisian telah menjadi semakin bagus dan kini ia menawarkan keselamatan berkualiti tinggi yang digabungkan dengan kebolehcapaian dan ciri yang lebih baik. Dompet perisian juga boleh dikategorikan kepada dua jenis:


  • Dompet Desktop - Ini adalah program perisian yang boleh anda pasang di komputer anda. Ia boleh ditukar menjadi dompet sejuk kerana anda dapat menghentikan sambungan PC anda dari web setiap kali anda telah memindahkan token EOS. Ianya mudah digunakan, memastikan tahap anonim dan keselamatan dan tidak terdapat akses dari orang luar. Anda hanya perlu memastikan yang anda menyandarkan maklumat anda supaya tiada data yang hilang 

  • Dompet Mobile - Dompet ini terdapat dalam bentuk aplikasi mudah alih yang versatil. Ia tidaklah begitu selamat tetapi menawarkan ketersediaan duit syiling EOS anda dengan segera dan di mana sahaja. Ia memberikan lebih banyak fleksibiliti untuk pedagang dan pelabur yang mahukan ciri ini. Pastikan dompet mudah alih anda disulitkan untuk melindungi aset digital anda.

Dompet Kertas

Ini adalah lagi satu jenis dompet fizikal yang memastikan token EOS anda selamat dengan cara mencetak kunci dalam struktur berkod QR. Ini memerlukan broker atau pelabur untuk mempunyai pengetahuan teknikal. Ia membuatkan kunci peribadi anda terputus dari sambungan web tetapi paling mudah diakses. Beg tangan atau dompet kertas pernah menjadi agak popular di arus perdana sebelum munculnya dompet perkakasan, namun penggunaannya telah merosot sejak beberapa tahun ini.

Bagaimanakah Dompet EOS Berfungsi?

Dompet EOS membolehkan anda menghantar dan mendapatkan token EOS dengan mengikut protokol blok rantai EOS. Dompet EOS merangkumi ID unik yang terdapat pada blok rantai EOS untuk menjejak jumlah duit syiling EOS yang anda miliki. Setiap dompet EOS merangkumi kunci peribadi yang membantu anda mengeluarkan token anda dari dompet untuk membuat transaksi. Alamat dompet EOS adalah umum tetapi kunci peribadi dirahsiakan dan anda juga diminta untuk merahsiakannya.

Anda perlu ingat yang token EOS bukanlah disimpan di dalam dompet sebenar. Setiap token EOS wujud di blok rantai dan anda hanyalah memiliki kunci peribadi untuk token EOS tersebut yang membolehkan anda mendapatkan akses ke duit syiling EOS terbabit. Alamat dompet awam digunakan untuk memindahkan token EOS antara dua pihak.

Perkara Penting Untuk Dipertimbangkan Ketika Memilih Dompet EOS

Sebelum anda memilih dompet EOS kegemaran anda, anda perlu memastikan yang anda telah menilai beberapa ciri utama dan keputusan anda akan memenuhi keperluan anda. Faktor utama yang harus anda perhatikan merangkumi perkara berikut:

Keselamatan - Matlamat asas dompet EOS adalah untuk menawarkan penyimpanan yang selamat dan terjamin. Anda perlu memastikan bahawa dompet yang anda pilih menawarkan jenis keselamatan yang anda perlukan untuk tujuan penggunaan anda. Contohnya, pedagang harian memerlukan dompet yang memberikan tahap keselamatan yang baik tetapi pelabur jangka masa panjang memerlukan dompet yang lebih mantap dari segi keselamatan.

Keserasian - Walaupun kebanyakan dompet boleh digunakan dengan EOS, anda perlu memastikan bahawa dompet yang anda sediakan adalah serasi dengan token EOS. Sekiranya anda merancang untuk membeli dan menjual mata wang kripto lain, lebih baik anda memilih dompet yang akan menyokong semua duit syiling lain demi kemudahan anda.

Kebolehcapaian - Sekiranya anda seorang pelabur atau pedagang yang membeli dan menjual token EOS secara konsisten, maka anda perlu memiliki dompet yang membolehkan anda mendapatkan duit syiling anda dengan cepat dan mudah tetapi dalam cara yang selamat. Anda perlu mencari dompet yang menawarkan keseimbangan keselamatan dan kebolehcapaian yang terbaik.

Penggunaan yang mudah - Pengguna yang tidak begitu memahami mata wang kripto, perdagangan atau dompet EOS harus mendapatkan dompet yang mudah digunakan dan mempunyai antara muka, atau UI, yang mudah digunakan.


Kebaikan dan Kelemahan Menggunakan Dompet EOS

Kebaikan

Pelbagai pilihan untuk individu yang perlu menyimpan token EOS.
Kebolehcapaian yang lebih baik bagi semua jenis pedagang dan broker.
Kebanyakan dompet EOS mudah digunakan dan dibuat.
Menawarkan keselamatan dan penyulitan tahap tinggi untuk penyimpanan EOS yang selamat.
Dompet percuma boleh diakses untuk pelabur dan pedagang kasual.

keburukan

Sesetengah dompet EOS memerlukan pengetahuan teknikal untuk digunakan.
Dompet perkakasan adalah mahal.

Akhir Kata

Sekiranya anda berharap dapat menyimpan token EOS anda dengan cara yang bebas risiko, maka dompet EOS adalah pilihan yang sesuai. Pelabur jangka masa panjang perlu menggunakan dompet EOS untuk menyimpan token mereka dengan selamat kerana menyimpannya di bursa adalah berisiko. Soalan sebenarnya adalah bagaimana untuk membuat pilihan yang tepat. Anda perlu menilai banyak faktor seperti tahap keselamatan dan kebolehcapaian untuk mengenal pasti dompet EOS terbaik untuk tujuan penggunaan anda.

Soalan Lazim

  1. Dompet perkakasan menawarkan tahap keselamatan yang terbaik.
  2. Dompet panas. Ia disambung pada web dan memberikan akses yang pantas.
  3. Ada beberapa jenis dompet, contohnya, dompet kertas dan dompet perkakasan memerlukan pengetahuan tentang kunci awam dan peribadi dan cara ia berfungsi. Dompet perisian dan aplikasi mudah alih lebih mudah digunakan
  4. Dompet kertas atau dompet perkakasan. Ia memberikan tahap keselamatan yang tertinggi .
  5. Dompet EOS menggunakan ciri keselamatan yang paling berinovasi termasuk penyulitan tahap tinggi, frasa laluan dan pengesahan dua faktor untuk memastikan token EOS anda selamat.
  6. Jika anda kehilangan kunci peribadi anda, sangat sukar untuk anda mendapatkannya semula.
  7. Sudah tentu. Banyak dompet EOS hari ini menawarkan ciri untuk berdagang, membeli dan menjual melalui antara muka perisiannya.
  8. Semua token EOS terdapat di blok rantai. Apa yang anda simpan adalah kunci peribadi yang digunakan untuk mengakses duit syiling EOS tertentu.
Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.