Daftar dengan eToro segera

Dompet Ethereum Terbaik tahun 2024

By Onose Enaholo - Telah Dikemaskini 15 May 2024
eToro
fact-checked
Walaupun semua penulis kami membuat penyelidikan bebas dan menilai setiap produk yang kami tulis mengenainya, hantaran ini mungkin mengandungi rujukan produk daripada rangkan kongsi kami, yang mungkin memperoleh komisen daripadanya. Perkara ini langsung tidak memberi kesan terhadap cara kami menilai mereka. Ketahui lebih lanjut mengenai cara kami menguji dan cara kami membiayai laman ini.

Peningkatan populariti mata wang kripto dan aset digital termasuk Ethereum (ETH) telah menjadikannya suatu aset pelaburan yang berdaya maju dan lebih serius. Peningkatan penerimaan di arus perdana ini bermakna yang mereka yang terlibat dalam perdagangan mata wang kripto kini mencari dompet terbaik untuk memastikan duit syiling ETH mereka kekal selamat dan terjamin.

Panduan ini akan melakukan analisis dan penilaian terperinci mengenai dompet Ethereum yang paling popular yang memfokuskan pada beberapa ciri termasuk kemudahan penggunaan, kos, prestasi, keselamatan dan keseluruhan tahap akses dompet. Mari ketahui dompet Ethereum mana yang terbaik pada tahun 2021.

Senarai Dompet Ethereum Terbaik Kami

Anda perlu memeriksa ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan setiap dompet untuk memilih dompet terbaik supaya anda menjadi lebih berpengetahuan untuk membuat pilihan yang tepat bagi menyimpan token Ethereum anda. Berikut adalah senarai dompet Ethereum berdasarkan beberapa kriteria seperti keselamatan, kemudahan dan kemudahan penggunaan.

1
Deposit Minimum
$ 10
Promosi
Markah Pengguna
5
Buka Akaun
Penerangan:
Cara Pembayaran:
Bank Transfer, Debit Card, PayPal, Credit Card, Wire Transfer
Full Regulations:
CySEC, FCA
2
Deposit Minimum
-
Promosi
Markah Pengguna
5
Melawat laman web
Penerangan:
Coinbase adalah salah satu tempat pertama yang memudahkan untuk membeli Bitcoin dan sejak itu menjadi pertukaran yang dipercayai di pasaran.
Cara Pembayaran:
Bank Transfer, Debit Card, Wire Transfer, Apple Pay, Google Pay, Bank Transfer: SEPA, Interac e-Transer
Full Regulations:
Mata wang kripto tidak dikawal selia oleh Lembaga Kelakuan Kewangan UK dan tidak tertakluk kepada perlindungan di bawah Skim Pampasan Perkhidmatan Kewangan UK atau dalam skop bidang kuasa Perkhidmatan Ombudsman Kewangan UK. Melabur dalam mata wang kripto mempunyai risiko dan mata wang kripto mungkin bertambah nilainya, atau kehilangan sebahagian atau semua nilainya. Cukai keuntungan modal mungkin dikenakan untuk mengambil manfaat daripada jualan mata wang kripto.
3
Deposit Minimum
-
Promosi
Markah Pengguna
4.5
Melawat laman web
Penerangan:
Cara Pembayaran:
Full Regulations:
4
Deposit Minimum
-
Promosi
Markah Pengguna
5
Melawat laman web
Penerangan:
Cara Pembayaran:
PayPal, Credit Card, BitPay
Full Regulations:
5
Deposit Minimum
-
Promosi
Markah Pengguna
4
Melawat laman web
Penerangan:
Cara Pembayaran:
Full Regulations:

Apakah Itu Dompet Ethereum?

Dompet Ethereum atau dompet mata wang kripto adalah peranti atau perisian yang digunakan untuk melindungi token ETH anda. Dompet mata wang kripto ini mempunyai kemampuan untuk berkomunikasi dengan protokol blok rantai masing-masing dan ia boleh menjana data yang sangat penting untuk menghantar dan menerima Ethereum melalui blok rantai.

Anda harus ingat yang token ETH anda adalah seselamat dompetnya. Itulah sebabnya anda mesti bergantung pada dompet paling selamat yang sesuai dengan keperluan anda. Sebagai contoh, terdapat broker jangka masa pendek yang mendagangkan ETH setiap hari. Mereka perlu menyimpan duit syiling ETH mereka dengan selamat tetapi mereka juga perlu membuatkan dana mereka boleh diakses. Bertentangan dengan itu pula, sesetengah pedagang jangka masa panjang cenderung untuk menyimpan duit syiling Ethereum mereka selama berbulan-bulan dan bahkan kadangkala bertahun-tahun. Keperluan utama mereka adalah keselamatan berkualiti tinggi.

Jenis-Jenis Dompet Mata Wang Kripto

Dompet Ethereum tersedia dalam pelbagai jenis dan anda boleh membezakannya bergantung pada pelbagai faktor. Untuk memilih dompet yang tepat untuk keperluan perdagangan dan penyimpanan kripto anda, anda perlu mempunyai pemahaman asas mengenai semua jenis dompet, ciri-cirinya dan kebaikan serta kelemahannya. Dengan cara ini, anda akan menjadi lebih berpengetahuan untuk memilih dompet Ethereum yang tepat.

Dompet Panas

Dompet Ethereum yang mempunyai sambungan dalam talian dipanggil sebagai dompet panas kerana dananya sentiasa dapat dicapai. Kelebihan terbaik dari dompet panas ini adalah ia menyimpan token Ethereum anda sambil memberikan tahap keselamatan yang bagus. Ia tidak seselamat dompet sejuk tetapi memberikan tahap akses dan mesra pengguna yang lebih baik. Dompet panas lebih cenderung menjadi sasaran penggodam dan penjenayah siber kerana ia dapat diakses melalui eksploitasi dalam talian.

Kemudahan penggunaannya yang digabungkan dengan tahap akses dana yang lebih baik menjadikannya lebih sesuai untuk pedagang harian dan pelabur jangka masa pendek yang perlu menjual, membeli dan mendagangkan token Ethereum mereka dengan segera. Dompet panas juga senang dipasang.

Dompet Sejuk

Dompet yang tidak mempunyai sambungan dalam talian dipanggil dompet sejuk. Oleh kerana ia tidak bersambung ke Internet, ia menawarkan tahap keselamatan yang jauh lebih baik berbanding dompet panas. Kelemahannya adalah dana anda tidak mudah diakses kerana anda harus terlebih dahulu menyambungkan dompet sejuk anda ke komputer. Kekurangan sambungan Internet menjadikannya mustahil bagi penjenayah siber untuk mengakses dana ETH anda.

Dompet ini menjadi pilihan yang lebih baik untuk pelabur jangka masa panjang dan pedagang yang ingin mengekalkan kedudukan mereka selama berbulan-bulan atau bertahun-tahun. Pelabur ini sering digelar sebagai ‘HODLers’ kerana mereka lebih berminat untuk memperoleh keuntungan besar dengan membiarkan kedudukan mereka terbuka untuk jangka masa yang panjang. Oleh kerana mereka tidak perlu kerap mengakses duit syiling mereka, dompet sejuk menjadi pilihan yang lebih baik buat mereka.

Dompet Panas vs. Sejuk

  • Dompet sejuk memberikan tahap keselamatan yang tinggi kerana kurang sambungan Internet.

  • Dompet panas memberikan tahap akses lebih tinggi kepada dana kerana sambungan Internetnya.

  • Dompet sejuk lebih sesuai untuk pedagang jangka masa panjang yang mahukan keselamatan yang kukuh.

  • Dompet panas lebih sesuai untuk pedagang jangka masa pendek yang mahukan akses mudah ke dana mereka.

  • Dompet sejuk lebih kurang cenderung untuk diserang oleh penjenayah siber.

  • Dompet panas lebih cenderung untuk diserang oleh penjenayah siber.

  • Dompet sejuk memerlukan masa untuk diset dan mungkin memerlukan pengetahuan teknikal.

  • Dompet panas mudah diset.

Dompet Perkakasan

Ini adalah dompet sejuk yang tersedia dalam bentuk peranti fizikal dan menyerupai pemacu kilat. Dompet perkakasan boleh menguruskan kunci umum untuk token Ethereum pada tahap individu dan mempunyai skrin serta butang untuk input pengguna. Ia tidak mengandungi sebarang bateri dan tidak mempunyai sambungan Internet atas sebab keselamatan. Anda harus menyambungkannya ke komputer supaya anda boleh mengaksesnya melalui aplikasi desktop di dalamnya. Ia adalah jenis dompet Ethereum yang paling mahal tetapi juga menawarkan tahap keselamatan tertinggi untuk token ETH.

Dompet Mudah Alih & Desktop – Dompet Perisian

Ini adalah perkhidmatan web, program desktop dan aplikasi mudah alih. Ia adalah sejenis dompet panas kerana mempunyai sambungan Internet. Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, dompet mudah alih dan desktop telah berkembang dengan pesat dan hari ini, ia memberikan kombinasi kemampuan, prestasi, keselamatan dan tahap akses yang luar biasa kepada komuniti perdagangan kripto.

  • Dompet Desktop – Ini adalah program perisian yang dipasang di PC anda dan boleh digunakan sebagai kedua-dua dompet panas dan sejuk bergantung pada kebolehcapaian sambungan Internet. Dompet desktop menyediakan cara anonim dan berfokuskan privasi untuk menyimpan duit syiling Ethereum. Pastikan sahaja yang data anda telah disandarkan.

  • Dompet Mudah Alih – Ini adalah aplikasi perisian tetapi dalam bentuk aplikasi telefon pintar. Ia tidaklah begitu selamat tetapi memberikan akses terhadap token ETH anda ke mana sahaja anda pergi. Pastikan anda memilih dompet mudah alih yang mempunyai ciri penyulitan untuk memastikan dana anda selamat.

Dompet Kertas

Ini adalah dompet sejuk yang menyimpan duit syiling ETH anda dengan mencetak kunci awam dan peribadi pada kertas fizikal dalam bentuk QR. Anda memerlukan pengetahuan teknikal untuk menggunakan dompet kertas bagi menyimpan duit syiling Ethereum. Ia adalah jenis dompet yang paling sukar diakses.

Bagaimanakah Dompet Ethereum Berfungsi?

Dompet Ethereum menyimpan kunci awam dan peribadi anda secara selamat dan membolehkan anda menerima dan menghantar token ETH menggunakan blok rantai rangkaian. Dompet tersebut mempunyai pengecam unik yang sepadan dengan maklumat yang terdapat dalam blok rantai Ethereum yang merupakan rekod berapa banyak duit syiling ETH yang anda ada. Setiap dompet Ethereum mempunyai kunci peribadinya sendiri, yang diperlukan untuk memindahkan duit syiling anda dari dompet untuk didagangkan. Walaupun alamat dompet bersifat umum, kunci peribadi tetap dirahsiakan.

Jangan terlupa bahawa token ETH tidaklah benar-benar disimpan di dalam dompet Ethereum itu sendiri. Setiap token ETH itu berada dalam blok rantai dan anda hanya mempunyai akses ke kunci awam dan peribadi yang sesuai dengan token ETH di blok rantai tersebut. Sekiranya anda ingin membelanjakan token ETH yang tersimpan di dompet anda, anda memerlukan alamat dompet awam lagi satu pihak yang berdagang dengan anda.

Perkara Penting Untuk Dipertimbangkan Ketika Memilih Dompet Ethereum Terbaik

Sebelum memilih sesuatu dompet bagi menyimpan dana Ethereum anda, anda perlu memastikan yang anda telah menilai faktor-faktor penting dan ia sesuai dengan keperluan anda. Faktor utama yang harus dipertimbangkan merangkumi perkara berikut:

  • Keselamatan – Tujuan utama dompet adalah untuk melindungi duit syiling Ethereum anda. Itulah sebabnya mengapa ia penting untuk anda memilih dompet Ethereum yang memberikan tahap keselamatan yang sesuai dengan keperluan anda. Secara umumnya, pelabur jangka masa panjang memerlukan tahap keselamatan tertinggi sementara pedagang jangka masa pendek memerlukan keseimbangan akses dan keselamatan

  • Keserasian – Walaupun kebanyakan dompet hari ini serasi dengan Ethereum, ia adalah idea yang bagus untuk anda memastikan yang dompet yang anda pilih dapat menyokong ETH dan Altcoin lain yang mungkin akan anda beli.

  • Tahap akses – Bagi pedagang dan pelabur jangka masa pendek, akses kepada dana adalah faktor utama. Sekiranya anda ingin mengakses duit syiling anda secara kerap, pastikan dompet anda itu mudah digunakan dan mudah diakses

  • Mesra Pengguna – Para pedagang dan pelabur yang baru menggunakan ruang mata wang kripto atau tidak terlalu biasa dengan dompet perlu memilih dompet Ethereum yang mesra pengguna.

Kelebihan & Kelemahan Menggunakan Dompet Ethereum

Kelebihan

  • Pelbagai jenis dompet untuk pedagang dan pelabur yang ingin menyimpan Ethereum
  • Tahap akses yang pantas dan dipertingkatkan terhadap duit syiling ETH untuk broker, pedagang dan pelabur.
  • Ada banyak dompet perkakasan dan perisian yang mesra pengguna dan senang untuk disediakan.
  • Menampilkan tahap keselamatan tinggi termasuk penyulitan, frasa laluan dan pengesahan dua faktor.
  • Dompet percuma disediakan untuk penggemar hobi dan pedagang yang jarang berdagang.

keburukan

  • Sesetengah dompet memerlukan kepakaran dan pengetahuan teknikal untuk disediakan.
  • Dompet perkakasan dan kertas sukar digunakan

Akhir Kata

Sekiranya anda mahu duit syiling Ethereum anda selamat semasa anda berdagang, anda memerlukan penyelesaian yang menyenangkan dan boleh dipercayai. Dompet Ethereum memberikan tahap keselamatan, prestasi dan kebolehpercayaan yang terbaik bagi memastikan anda mempunyai akses kepada duit syiling ETH anda sambil memastikan keselamatannya.

Soalan Lazim

Apakah jenis dompet Ethereum yang paling selamat?
Dompet perkakasan atau dompet sejuk. Ia tidak mempunyai sambungan Internet yang menjadikannya kurang cenderung untuk diserang oleh penjenayah siber.
Apakah jenis dompet Ethereum yang memberikan akses pantas ke token ETH?
Dompet perisian atau dompet panas. Ia menampilkan tahap akses dalam talian yang memberikan akses pantas ke token Ethereum anda.
Adakah saya memerlukan pengetahuan teknikal atau kesedaran tentang mata wang kripto untuk menggunakan dompet Ethereum?
Tidak semestinya. Dompet perisian termasuk aplikasi mudah alih tidak memerlukan anda mempunyai sebarang pengetahuan teknikal dan ianya sangat mesra pengguna.
Apakah jenis dompet yang terbaik untuk menyimpan duit syiling Ethereum untuk jangka masa yang lama?
Dompet perkakasan atau dompet kertas. Ia mempunyai tahap keselamatan yang tertinggi.
Apakah ciri keselamatan yang sering ditampilkan dalam dompet Ethereum?
Dompet Ethereum bergantung pada ciri keselamatan canggih seperti penyulitan menyeluruh, frasa laluan dan pengesahan dua faktor (2FA) untuk memastikan token ETH anda selamat dan terjamin.
Apa yang akan berlaku sekiranya saya hilang kunci peribadi saya?
Sekiranya anda kehilangan kunci peribadi anda untuk token ETH, tiada cara untuk mengembalikannya. Itulah sebabnya mengapa anda mesti menggunakan jenis dompet yang betul untuk duit syiling ETH anda.
Bolehkah saya berdagang secara terus melalui dompet Ethereum saya?
Ya. Banyak dompet Ethereum menawarkan kepada anda kemampuan untuk berdagang, membeli dan menjual secara terus melalui perisian dalamannya.
Adakah token Ethereum disimpan di dalam dompet itu sendiri?
Tidak. Semua duit syiling ETH berada di dalam blok rantai. Anda hanya menyimpan kunci peribadi yang sepadan dengan duit syiling ETH dalam blok rantai tersebut.
Sebelum anda pergi... Daftar dengan eToro segera
Buka Akaun