UtamaBandingkanBitcoin Trading Apps
Mula sekarang dengan eToro

Aplikasi perdagangan Bitcoin Terbaik tahun 2022

Pengarang: Saad Ullah

Siapa tahu bahawa kertas yang tidak diketahui Bitcoin: Sistem Tunai Elektronik Rakan Ke Rakan yang diterbitkan dalam talian akan membawa kepada industri dan ekonomi baru? Menerajui revolusi mata wang kripto, terdapat beratus-ratus aplikasi perdagangan hari ini yang membolehkan orang ramai untuk mendagangkan Bitcoin (BTC). Pengguna sering merasa sukar untuk menyenarai pendek aplikasi yang sesuai untuk perdagangan Bitcoin. Panduan ini akan menyenaraikan beberapa aplikasi perdagangan Bitcoin terbaik bagi tahun 2021 dari segi beberapa parameter seperti kemudahan penggunaan, keselamatan dan antara muka pengguna supaya anda boleh memilih aplikasi yang sesuai untuk mendagangkan Bitcoin. 

Senarai Kami untuk Aplikasi Perdagangan Bitcoin Teratas

Tatal ke bawah untuk melihat senarai aplikasi perdagangan Bitcoin terbaik kami bagi tahun 2021 beserta dengan pelbagai ciri dan kelebihan.

1
Deposit minimum
$10
Promosi
Skor Pengguna
10
Mula sekarang
Penerangan:
Cara Pembayaran
Bank Transfer, Pemindahan Kawat
Senarai Penuh Peraturan:
CySEC, FCA
2
Deposit minimum
$0
Promosi
Skor Pengguna
9.3
Tiada Bayaran Tersembunyi
Perdagangan segera
Selamat & telus
Mula sekarang
Penerangan:
Pertukaran Crypto yang paling lama di dunia. Sejak 2011 Bitstamp telah menyediakan tempat dagangan yang selamat dan boleh dipercayai kepada lebih daripada empat juta individu dan pelbagai rakan institusi.
Cara Pembayaran
Senarai Penuh Peraturan:

Apa itu Aplikasi Perdagangan Bitcoin?

Sebagai sistem kewangan desentralisasi, Bitcoin menawarkan banyak faedah berbanding fiat tradisional dan kenaikan meteoriknya menjadikan ia suatu aset yang sangat menarik untuk didagangkan dan meningkatkan kekayaan.

Terdapat aplikasi lengkap yang dicipta di sekitar fenomena ini yang membolehkan pengguna membeli Bitcoin dan menjualnya. Biasanya, pengguna membeli apabila mereka merasakan harganya rendah dan menjualnya apabila harganya tinggi, mempoket keuntungan. Aplikasi ini juga berfungsi sebagai dompet yang selamat, membolehkan pengguna menyimpan kekayaan kripto mereka untuk tempoh yang lebih lama.


Bagaimanakah Aplikasi Perdagangan Bitcoin Berfungsi?

Aplikasi perdagangan Bitcoin adalah suatu perisian yang mewujudkan bahagian depan antara muka pengguna untuk orang ramai untuk membeli, menjual dan mendagangkan Bitcoin, manakala semua tugas kompleks yang berkaitan dengan buku pesanan yang berbeza, keseimbangan dan padanan perdagangan berterusan berlaku di latar belakang.

Untuk memulakan, seseorang terlebih dahulu harus pergi ke laman web aplikasi perdagangan Bitcoin yang disukai dan memuat turun versi terkini. Mereka yang menggunakan peranti Android atau Apple boleh menggunakan gedung aplikasi mereka yang berkaitan untuk mencari aplikasi tersebut.

Mendaftar pada aplikasi adalah langkah seterusnya. Ini biasanya melibatkan membuat nama pengguna dan kata laluan. Bergantung pada aplikasi, maklumat lanjut mungkin diperlukan oleh aplikasi, seperti nombor mudah alih dan alamat e-mel. Maklumat tambahan ini digunakan untuk mengesahkan pengguna bukan sahaja di peringkat pendaftaran tetapi mematuhi peraturan KYC dan AML.

Walaupun pemeriksaan KYC dan AML adalah wajib bagi sesetengah aplikasi, tahap butiran yang diperlukan berbeza-beza antara satu sama lain. Aplikasi dagangan Bitcoin juga boleh meminta dokumentasi yang berkaitan dengan pemeriksaan semasa pendaftaran atau selepas. Malah, terdapat beberapa aplikasi juga yang mewujudkan tahap KYC yang berbeza, meminta lebih banyak data kewangan dan peribadi apabila jumlah pedagang meningkat. Jenis KYC yang berbeza-beza adalah bergantung kepada undang-undang dan peraturan tempatan.

Sesetengah aplikasi perdagangan Bitcoin tidak memerlukan pemeriksaan KYC/AML sama sekali. Oleh kerana pemeriksaan  tersebut boleh mengambil sedikit masa dan mewujudkan kelewatan dalam keupayaan untuk berdagang sementara penyerahan disahkan, pilihan menggunakan aplikasi perdagangan Bitcoin yang tidak memerlukan pemeriksaan peraturan boleh menarik perhatian pengguna. Namun, terdapat kelemahan besar atas perkara itu. Aplikasi perdagangan yang tidak berdaftar boleh menjadi penipuan kerana tiada undang-undang yang wujud bagi firma pembangunan aplikasi dan pasukan di belakangnya biasanya tidak dapat dikesan.

Apabila anda telah didaftarkan dan dapat berdagang, anda perlu membiayai akaun aplikasi dagangan anda terlebih dahulu. Proses pembiayaannya berbeza dari satu aplikasi ke aplikasi yang lain, tetapi kaedah asasnya adalah menavigasi ke dompet anda dalam aplikasi anda. Seharusnya ada pilihan deposit yang boleh anda pilih. Aplikasi ini akan memberikan anda rentetan aksara yang merupakan kunci awam anda. Ini adalah seperti nombor akaun anda untuk dompet Bitcoin pada aplikasi. Aplikasi ini juga mungkin memberikan kod QR kepada anda sebagai pilihan mudah untuk mengimbas dengan dompet Bitcoin anda yang lain. Pergi ke dompet yang memegang Bitcoins anda dan sama ada masukkan alamat awam atau imbas kod QR dan masukkan jumlah Bitcoin yang anda ingin hantar ke aplikasi perdagangan.

Berhati-hatilah dalam memilih dompet. Aplikasi perdagangan Bitcoin boleh menyokong pelbagai mata wang kripto dan setiap kripto akan mempunyai dompet yang khusus dengan kunci awam yang unik. Menghantar Bitcoin ke dompet lain mungkin boleh menyebabkan mata wang kripto anda hilang selama-lamanya.

Dengan dompet aplikasi perdagangan Bitcoin yang dibiayai, pengguna boleh mula membeli dan menjual. Setiap aplikasi direka untuk pasaran sasaran tertentu dan mungkin terdapat lebih daripada satu jenis pesanan beli/jual. 

Setiap input mempunyai output dan membiayai aplikasi perdagangan Bitcoin anda bermaksud anda juga boleh mengeluarkan dana anda. Sama seperti pembiayaan, anda perlu pergi ke tetapan dompet anda dalam aplikasi perdagangan tersebut dan memilih pilihan pengeluaran. Pengguna akan diberikan dua medan data untuk dimasukkan: alamat dompet penerima dan kuantiti Bitcoin yang akan dihantar. Sekali lagi, kami mesti tekankan bahawa pengguna perlu berhati-hati dalam memasukkan alamat dompet yang betul kerana menghantar bitcoin kepada alamat yang salah bermakna anda kehilangan aset tersebut secara kekal.

Sesetengah aplikasi perdagangan Bitcoin juga menyokong pindahan fiat, bermakna pedagang boleh mendepositkan dan mengeluarkan mata wang fiat. Ini tertakluk kepada aplikasi yang didaftarkan mengikut undang-undang perbankan dan menyokong bank tempatan pengguna.

Perkara Utama untuk Dipertimbangkan semasa Memilih Aplikasi Perdagangan Bitcoin Terbaik

Dengan begitu banyak pilihan di pasaran, agak sukar untuk membuat keputusan tentang aplikasi perdagangan Bitcoin yang mahu digunakan untuk membeli dan menjual Bitcoin. Pemilihan tersebut dirangkumkan ke dalam beberapa parameter utama yang perlu diingat:

  • Keselamatan dan Kebolehpercayaan: Dengan peningkatan nilai yang besar di sepanjang tahun ia didagangkan, Bitcoin bukan sahaja pilihan utama bagi pedagang kripto tetapi juga bagi penggodam dan pencuri digital. Pastikan aplikasi perdagangan yang anda pilih mempunyai keselamatan yang kukuh dan pasukan boleh dipercayai.

  • Pasangan Dagangan: Untuk mendagangkan Bitcoin, perlu ada aset alternatif. Lebih banyak pilihan pasangan dagangan akan memberi lebih banyak peluang kepada pengguna untuk berdagang dan meningkatkan keuntungan. Selain itu, jika aplikasi ini menyokong pasangan dagangan kripto kepada stablecoins atau fiat, ini boleh menjadi bonus kerana ia membantu dalam pelaburan lindung nilai jika harga menjunam berlaku.

  • Kecairan: Pasangan dagangan yang baik tidak bermakna apa-apa jika seseorang pedagang tidak dapat membuat pesanannya dilaksanakan. Kekurangan kecairan boleh menyebabkan pesanan tidak dapat dilaksanakan sementara Bitcoin terus jatuh atau meningkat, membuatkan pedagang terlepas peluang untuk membuat keuntungan atau mengurangkan kerugian.

  • Struktur Yuran: Aplikasi perdagangan Bitcoin menjana wang dengan mengenakan pelbagai jenis yuran. Ia adalah dalam bentuk caj deposit/pengeluaran dan perdagangan. Jumlah dan kekerapan perdagangan anda akan menentukan sama ada yuran itu berbaloi atau tidak.

  • KYC/AML: Mana-mana aplikasi perdagangan Bitcoin yang dikawal selia dengan baik pasti akan meminta dokumentasi KYC dalam satu bentuk atau bentuk yang lain. Ini boleh semudah menghantar salinan imbasan bukti kediaman hinggalah serumit seperti meminta sumber pendapatan. Walaupun pembangun berusaha untuk mencapai keseimbangan, ini boleh menjadi sangat rumit untuk pedagang ringan.

Kelebihan dan Kekurangan Menggunakan Aplikasi Perdagangan Bitcoin

Kebaikan

Kebanyakan aplikasi mudah digunakan.
Membolehkan pegangan aset jangka panjang melalui dompet terbina dalam.
Aplikasi boleh digunakan dengan mudah di telefon bimbit.
Aplikasi disasarkan kepada pengguna pemula.
Banyak aplikasi adalah berbilang platform, bermakna pedagang boleh meneruskan aktiviti mereka pada peranti mudah alih mereka atau di desktop.

keburukan

Aplikasi mungkin tidak mempunyai ciri-ciri penuh kerana penekanan adalah pada perdagangan cepat dan mudah.
Kemungkinan penipuan jika aplikasi yang tidak boleh dipercayai digunakan.

Pendapat Akhir

Aplikasi perdagangan Bitcoin memberi pilihan yang sempurna kepada orang ramai untuk membeli dan menjual mata wang kripto terbesar di dunia dengan mudah. Oleh itu, memilih aplikasi yang mantap dan boleh dipercayai yang mempunyai kemudahan untuk melakukan perdagangan serta menawarkan perkhidmatan yang baik dapat membuat segala perbezaan. Dengan operasi aplikasi berkenaan yang diterangkan dalam panduan ini, beserta dengan perincian fungsi, ciri-ciri, dan perkara yang perlu dipertimbangan, pengguna seharusnya dapat menyenarai pendek aplikasi perdagangan Bitcoin terbaik bagi tahun 2021.

Soalan Lazim

  1. Sesiapa sahaja boleh berdagang bitcoin. Jika anda mendapati aplikasi perdagangan anda terlalu kompleks, cuba tukar kepada aplikasi yang lain dengan antara muka yang lebih mudah.
  2. Aplikasi perdagangan Bitcoin mempunyai dompet khusus yang perlu dimasukkan dana untuk berdagang.
  3. Aplikasi perdagangan anda adalah aplikasi perdagangan desentralisasi (dApp) dan menggunakan kontrak pintar untuk berhubung dengan dompet anda secara langsung.
  4. Setiap aplikasi perdagangan mempunyai jumlah minimum had pengeluaran. Cuba keluarkan jumlah yang lebih besar.
  5. Harga yang anda minta untuk Bitcoin tidak tersedia dalam buku pesanan. Cuba tunggu atau tukar harga sebut harga anda.
  6. Cuba hubungi khidmat pelanggan aplikasi. Ini mungkin disebabkan oleh pelbagai sebab seperti dokumen yang tidak dikemaskini atau tidak sah atau lokaliti anda mungkin tidak disokong.
  7. Pengesahan KYC anda sedang diproses. Ini boleh mengambil masa dari beberapa jam hingga hari.
  8. Aplikasi perdagangan sentiasa menyimpan sebahagian kecil mata wang kripto dalam dompet pengguna untuk menampung sebarang yuran atau caj untuk perdagangan atau pengeluaran/deposit.
Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.