UtamaBandingkanCryptocurrency Apps
Mula sekarang dengan eToro

Aplikasi mata wang kripto Terbaik tahun 2022

Pengarang: Saad Ullah

Sejak lebih dari satu dekad kewujudan mereka, mata wang kripto telah berjaya membuat impak dalam landskap kewangan. Sebagai cara yang cepat dan selamat, syiling dan token digital menawarkan alternatif yang lebih baik untuk pengguna - dari pelaburan, perdagangan serta untuk membayar produk dan perkhidmatan. Terdapat banyak aplikasi Mata wang kripto yang dicipta hari ini yang melayani pelbagai tujuan dan jumlah aplikasi yang ada pada masa ini patut membingungkan seseorang ketika memilih yang tepat. Kebimbangan anda sudah berakhir kerana panduan ini akan menyenaraikan beberapa aplikasi Mata wang kripto terbaik pada tahun 2021 dan memeriksa setiap faedah dan ciri-ciri mereka.

Senarai kami untuk Aplikasi Mata Wang Kripto Teratas

Berikut adalah senarai Aplikasi Mata wang kripto teratas kami. Setiap aplikasi yang disenarai pendek membawa sesuatu yang unik, dengan keselamatan dan aksesibilitas yang baik.

1
Deposit minimum
$10
Promosi
Skor Pengguna
10
Mula sekarang
Penerangan:
Cara Pembayaran
Bank Transfer, Pemindahan Kawat
Senarai Penuh Peraturan:
CySEC, FCA
2
Deposit minimum
$0
Promosi
Skor Pengguna
9.3
Tiada Bayaran Tersembunyi
Perdagangan segera
Selamat & telus
Mula sekarang
Penerangan:
Pertukaran Crypto yang paling lama di dunia. Sejak 2011 Bitstamp telah menyediakan tempat dagangan yang selamat dan boleh dipercayai kepada lebih daripada empat juta individu dan pelbagai rakan institusi.
Cara Pembayaran
Senarai Penuh Peraturan:

Apakah itu Aplikasi Mata Wang Kripto?

Mata wang kripto hanyalah nombor digital yang direkodkan dalam lejar kompleks yang disebut blok rantai. Oleh itu, untuk berinteraksi dengan duit syiling, membeli dan membelanjakannya anda memerlukan aplikasi. Selain itu, terdapat beberapa aplikasi yang menawarkan pelbagai jenis maklumat yang berkaitan dengan mata wang kripto, seperti info pergerakan harga dan berita terkini. Peningkatan DeFi juga menyebabkan ekosistem pinjaman dan peminjaman lengkap menggunakan kontrak pintar yang hanya dapat diakses melalui aplikasi.

 

Bagaimanakah Aplikasi Mata Wang Kripto berfungsi?

Sebagai antara muka untuk mengakses maklumat dan Mata wang kripto itu sendiri, Aplikasi ini berfungsi dengan membuat antara muka pengguna yang senang digunakan oleh orang.

Aplikasi ini terdapat dalam pelbagai versi, masing-masing direka untuk sistem operasinya yang tertentu. Langkah pertamanya adalah untuk mencari aplikasi yang akan berfungsi dengan peranti anda (Android, desktop, iOS dll). Kebanyakan pembangun aplikasi juga membuat aplikasi yang sama untuk platform yang berbeza, jadi sekiranya anda mempunyai dua atau lebih peranti yang berbeza, anda akan dapat menggunakan jenis aplikasi yang sama di antaranya.

Aplikasi yang berfungsi untuk penjejakan harga dan berita terkini boleh dimuat turun dan dijalankan. Pendaftaran mungkin tidak diperlukan. Walau bagaimanapun, jika aplikasi mata wang kripto dirancang untuk menguruskan kewangan, seperti dompet, pertukaran dll, ini memerlukan pengguna untuk mendaftar sendiri.

Pendaftaran khas memerlukan pengguna untuk membuat kelayakan log masuk mereka: nama pengguna dan kata laluan. Bergantung pada aplikasi tersebut, alamat e-mel seseorang itu cukup boleh digunakan sebagai nama pengguna. Aplikasi ini juga boleh menggunakan alamat e-mel untuk menghantar kod keselamatan/pautan untuk mengesahkan pengguna.

Sekiranya anda membuat dompet mata wang kripto, proses pendaftaran mungkin berakhir pada ketika ini, dan anda diberikan akses kepada dompet kripto yang baru dibuat. Pemilik dompet perlu membiayai dompet mereka dan itu mungkin melalui pilihan deposit dan menyalin kunci awam yang disediakan. Kunci ini adalah pengenalan dompet dan perlu dihantar kepada sesiapa yang ingin memindahkan mata wang kripto kepada pemilik dompet. Setelah dompet dibiayai, mata wang kripto akan ditunjukkan dalam baki akaun anda. 

 Pemegang dompet juga dapat mengirim mata wang kripto. Mereka perlu menavigasi ke pilihan Deposit atau Transfer. Proses memindahkan mata wang kripto melibatkan tiga set maklumat yang berbeza: jumlah syiling, alamat awam dompet penerima dan yuran transaksi. Terdapat beberapa aplikasi dompet kripto yang menyokong pelbagai mata wang kripto, oleh itu sangat pentingnya untuk memastikan alamat dompet yang betul dipilih. Penghantaran mata wang kripto ke blok rantai yang lain akan mengakibatkan kehilangan wang syiling anda.

 Pertukaran mata wang kripto juga didaftarkan berdasarkan prinsip yang sama seperti aplikasi kripto yang lain. Walau bagaimanapun, kerana aplikasi ini berkaitan dengan transaksi wang, mereka memerlukan pengguna untuk lulus pemeriksaan KYC dan AML mengikut peraturan. KYC dapat disatukan ke dalam proses pendaftaran atau selepasnya. Pertukaran kripto bahkan boleh mempunyai KYC langkah demi langkah, di mana tahap tertentu ditentukan berdasarkan jumlah dagangan pengguna. Setiap tahap sendirinya membuka perdagangan, deposit dan pengeluaran yang dipertingkatkan.

 Proses KYC, walaupun berbeza daripada aplikasi kepada aplikasi dan pengatur, memerlukan beberapa dokumentasi dasar seperti:

● ID rasmi, dikeluarkan oleh kerajaan.       

● Salinan bil utiliti baru-baru ini dengan nama dan alamat yang disebutkan dengan jelas atau dokumen lain yang menunjukkan alamat pengguna yang didaftarkan.       

● Bukti pendapatan untuk mengesahkan pembiayaan akaun pertukaran.       

 

Pertukaran mungkin meminta lebih banyak maklumat, dan ini bergantung kepada lokasi pedagang dan pembangun aplikasi. Kami ingin menyebut bahawa terdapatnya aplikasi pertukaran kripto yang menyokong privasi pedagang mereka dan tidak memerlukan pemeriksaan KYC sama sekali. Walaupun ini sangat menarik bagi orang yang tidak selesa untuk menyerahkan maklumat peribadi mereka, risiko pertukaran merupakan penipuan sangat tinggi. Jika tidak memerlukan KYC, aplikasi ini mungkin tidak didaftarkan dengan firma pengawalseliaan dan oleh itu, tidak terikat untuk melindungi aset pengguna mereka. Pembangun boleh lari dengan mata wang kripto pengguna mereka. Tambahan lagi, beroperasi secara tanpa nama dengan alasan kerahsiaan privasi untuk semua, mereka juga tidak akan dapat dikesan.

Proses pendanaan aplikasi pertukaran kripto sangat mirip dengan dompet, di mana dana dimasukkan melalui alamat awam kripto yang berkenaan. Beberapa aplikasi perdagangan juga menawarkan sokongan fiat dan pemindahan bank dan/atau kad kredit. Setelah akaun pertukaran dibiayai, pengguna dapat melakukan perdagangan dengan memilih pasangan perdagangan yang diperlukan dan menggunakan pilihan pesanan yang tersedia. Sekiranya pedagang ingin mengeluarkan aset, mereka dapat melakukannya secara menuju ke bahagian Dompet dan meminta pemindahan sama seperti yang dilakukan di aplikasi dompet kripto.

 

Perkara Utama yang Perlu Dipertimbangkan Semasa Memilih Aplikasi Mata wang kripto Terbaik

Setiap aplikasi mata wang kripto dikembangkan untuk memenuhi kegunaan tertentu dengan beberapa yang mempunyai lebih daripada satu fungsi dan bahkan serasi antara platform. Dengan beribu-ribu pilihan yang ada hari ini, agak sukar untuk anda memutuskan mana yang akan digunakan. Kriteria pemilihan boleh menjadi sukar ketika menggunakan aplikasi kripto seperti dompet dan perdagangan kerana ini boleh melibatkan pembiayaan dana anda.

Semasa memilih aplikasi kripto yang paling sesuai, terdapat beberapa aspek umum yang perlu diingat. Pembangun harus dipercayai dan mempunyai rekod prestasi yang baik. Oleh kerana aplikasi juga mengambil maklumat daripada sumber yang berbeza dan blok rantai itu sendiri, keaslian data juga harus berada dalam senarai keutamaan. Antaramuka harus cukup mudah difahami dan digunakan.

Sekiranya aplikasi ini membenarkan penyimpanan dan perbelanjaan mata wang kripto, keselamatan sistem menjadi keutamaan. Aplikasi yang bagus yang mempunyai pasukan yang sangat baik di belakangnya serta antara muka dengan input data yang betul masih boleh berisiko jika terdapat kekurangan keselamatan yang boleh menyebabkan dana pengguna dicuri atau hilang. Selain daripada ini, aplikasi ini harus mempunyai pilihan pembiayaan wang yang baik. Aplikasi pertukaran boleh menjadi sangat sukar untuk digunakan jika mata wang kripto yang betul tidak ada dalam senarai. Aplikasi yang menyokong pembiayaan fiat juga berguna sekiranya pengguna atau pedagang perlu menyimpan atau mengeluarkan wang tradisional.

Mengenai pemindahan mata wang kripto, terdapat pelbagai jenis yuran yang dikenakan. Menghantar kripto ke dompet lain memerlukan bayaran transaksi, sementara aplikasi perdagangan mengenakan komisen untuk setiap perdagangan yang dibuat. Bayaran ini boleh berbeza-beza daripada aplikasi kepada aplikasi.

Sekiranya keperluan perdagangan anda termasuk kerap penggunaan aplikasi, anda mungkin dinasihati melihat OS yang disokong. Aplikasi siap mudah alih boleh menjadi sangat berguna kerana membolehkan penggunaan segera melalui peranti mudah alih dari mana sahaja.

Digalakkan mencari keseimbangan pelbagai ciri untuk mencari plikasi yang sesuai untuk diri anda.

Kelebihan dan Kekurangan Aplikasi Mata Wang Kripto

Kebaikan

Maklumat terkini mengenai berita terkini di dunia kripto.
Aplikasi DeFi memberikan pilihan yang lebih baik untuk pelaburan berbandingkan fiat atau sekuriti.
Pemindahan wang dengan pantas kepada orang lain di seluruh dunia.
Kepelbagaian portfolio.

keburukan

Aplikasi krypto kewangan boleh menjadi agak sukar untuk dinavigasi atau diguna bagi pengguna purata.
Disebabkan turun naik yang tinggi antara pertukaran, aplikasi penjejak harga boleh menunjuk nilai yang berbeza untuk mata wang kripto yang sama.

Pemikiran Akhir

Mata wang kripto telah menjadi popular dalam beberapa tahun kebelakangan ini kerana mereka memberikan pilihan yang lebih baik untuk perbelanjaan, perdagangan dan pelaburan selain wang dan aset tradisional. Oleh itu, memiliki, berniaga, melabur atau mengikuti berita boleh menjadi sukar. Di sinilah aplikasi Mata wang kripto khusus membantu, dengan membolehkan orang ramai menavigasi dengan mudah dan membuat keputusan kewangan yang berbeza.

 Dengan menggunakan aplikasi mata wang kripto kami yang terpilih dengan teliti dan terbaik pada tahun 2021, anda dapat meringkaskan pilihan anda dan mencari aplikasi yang paling sesuai dengan keperluan anda.

Soalan Lazim

  1. Aplikasi mata wang kripto merupakan program khusus yang mengumpulkan maklumat daripada pelbagai sumber yang boleh dipercayai dan memberikan kemudahan untuk dikendalikan daripada pelbagai peranti, mengurangkan usaha dan masa yang digunakan.
  2. Itu bergantung kepada aplikasi. Aplikasi pertukaran biasanya akan meminta KYC sementara aplikasi berita ringkas untuk kripto tidak memerlukan proses pengesahan.
  3. Kewangan Terdesentralisasi (DeFI) memungkinkan penggunaan instrumen dan operasi kewangan yang berbeza tanpa memerlukan perantara seperti pinjaman, menghasilkan hasil dan lain-lain. Aplikasi DeFi adalah aplikasi yang khusus untuk fungsi tersebut.
  4. Ini adalah aplikasi mata wang kripto khusus yang bersambung dengan akaun perdagangan anda untuk membantu anda mengautomasikan pembelian dan penjualan anda.
  5. Aplikasi yang terdesentralisasi dijalankan menggunakan blok rantai itu sendiri, ini memberikan mereka keselamatan dan kecekapan rangkaian yang sama.
  6. Ini bergantung kepada aplikasi. Aplikasi perdagangan kebanyakannya tidak membenarkan anda, sementara anda boleh membuat seberapa banyak dompet yang anda mahukan.
  7. Minta pengirim untuk ID transaksi dan anda boleh menggunanya pada penjelajah blok chain yang berkaitan untuk mengetahui kemas kini.
  8. Kunci peribadi adalah kata laluan untuk Aplikasi dompet anda. Sekiranya orang lain mempunyai akses ke kunci peribadi anda, terdapat potensi untuk mereka sifon mata wang kripto anda.
Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.