UtamaBeritaAnthony Pompliano: Bitcoin memusnahkan saham tahun ini

Anthony Pompliano: Bitcoin memusnahkan saham tahun ini

  • Pompliano berkata Bitcoin telah menunjukkan pemisahan yang lebih besar dari saham dan kini positif setakat tahun ini.

  • Indeks Ketakutan & Ketamakan melonjak dari "neutral" kepada "tamak" antara Ahad hingga Isnin.

  • Eksekutif Nexo dan BitBull juga bulis terhadap Bitcoin, dengan $46,000 kini merupakan tahap harga utama untuk bull.

Penembusan Bitcoin sejak beberapa hari lalu telah naik sehingga ke paras tertinggi $48,075 seperti yang dilihat dalam dagangan harian pada hari Isnin.

Peningkatan telah mendorong harga BTC ke wilayah positif setakat tahun ini sambil menunjukkan pemisahan yang lebih besar dari pasaran saham.

BTC naik, saham turun setakat tahun ini

Seperti kata-kata pengasas Pomp Investments, Anthony Pompliano, "Bitcoin memusnahkan saham tahun ini," walaupun ketika "jerebu" yang menyelubungi pasaran pada awal tahun kini mula hilang.

Dia menyatakan bahawa Bitcoin naik manakala saham turun, dengan pergerakan sideways  memberi laluan kepada kenaikan baharu dalam BTC yang telah menyebabkan ekuiti jauh ketinggalan.

Kami menyaksikan Bitcoin mengatasi prestasi pasaran ekuiti setakat tahun ini, sama seperti tahun lepas dan sama seperti yang dilakukannya sejak sedekad lalu,” kata usahawan itu.

Melihat pada S&P 500, kita melihat prestasi setakat tahun ini pada -4.61%. Nasdaq Composite turun 9.33%, manakala Dow Jones Industrial -4.45% setakat tahun ini. Bitcoin, sebaliknya, meningkat hampir 4% tahun ini, dengan kenaikan sekitar 44% sejak paras terendah setakat tahun ini pada $33 ribu.

Indeks Ketakutan & Ketamakan

Pomp juga merujuk kepada indeks Ketakutan & Ketamakan dan mengatakan ia telah mengalami perubahan yang agak ketara dalam hanya beberapa hari. Terdapat banyak tekanan belian dengan indeks "tamak" mencecah sedikit di atas 60. Pada hari Ahad, metrik adalah sekitar 49 (neutral) dan ia berlegar pada pertengahan 20-an minggu lepas.

Kenaikan ke paras tertinggi $48 ribu membuktikan Bitcoin kekal sebagai raja walaupun "pasaran menderita akibat tindakan jualan," tambah Pompliano.

Dia berkata Bitcoin terus menunjukkan bahawa ia adalah "aset tempat berlindung yang paling selamat."

Menurut pengasas bersama dan rakan kongsi pengurusan di Nexo, Antoni Trenchev, kenaikan Bitcoin telah menyaksikan ia menguji paras kemuncak 2022 untuk kali kelima. Dengan lebih ramai orang yang berkemungkinan "berpusu-pusu" ke dalam pasaran, hasilnya, pembelian lebih lanjut boleh mendorong BTC-USD naik lebih tinggi.

Mungkin sudah tiba masanya untuk bangun dari kedudukan sideways Bitcoin yang berlaku pada tahun 2022,” kata Trenchev dalam petikan yang ditonjolkan Pompliano dalam ulasan YouTubenya.

Joe DiPasquale, Ketua Pegawai Eksekutif BitBull Capital berkata bull kini mungkin mahu melihat BTC-USD kekal di atas $46,000 untuk memberi ruang kepada momentum baharu. "Minggu yang akan datang juga penting kerana ia menandakan penghujung suku tahun, dan kita mungkin akan menyaksikan peningkatan turun naik selepas itu," katanya kepada Pomp.

Jadual kandungan:
Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.