UtamaBeritaBitcoin kehilangan sokongan penting $35000 – Patutkah anda menjualnya?

Bitcoin kehilangan sokongan penting $35000 – Patutkah anda menjualnya?


Bitcoin (BTC) telah meneruskan penurunannya selama 5 hari berturut-turut sekarang. Syiling bermodal besar itu berpotensi memasuki pasaran bearis hampir beberapa minggu selepas melonjak melebihi $45,0000. Tetapi dengan kelemahan berterusan, pelabur berhadapan dengan dilema besar. Patutkah anda menahan atau menjualnya? Lebih banyak analisis mengenai perkara ini menyusul tetapi sebelum itu beberapa petunjuk:

  • Bitcoin telah kehilangan sokongan $35000 yang penting dari segi psikologi.

  • Syiling itu turun di bawah $31,000 pada satu ketika semasa dagangan harian walaupun ia kembali pulih.

  • Penjualan yang lebih meluas dalam pasaran kripto berkemungkinan berterusan dalam beberapa hari akan datang.

Sumber Data: Tradingview

Bitcoin (BTC) – Tahan atau jual

Satu dilema besar yang dihadapi pelabur Bitcoin adalah sama ada untuk menahan atau menjualnya. Sekarang, terdapat banyak cara untuk melihat perkara ini. Di satu pihak, jika anda membeli BTC beberapa tahun yang lalu, anda masih mempunyai wang. Walau bagaimanapun, kebanyakan pelabur akan sentiasa memberi tumpuan kepada prospek masa depan berbanding apa yang telah berlaku.

Jadi, untuk membuat keputusan sama ada untuk menahan atau menjual BTC, penting untuk mengetahui ke mana arahnya. Tempoh kelemahan yang kita lihat sejak beberapa minggu kebelakangan ini tidak akan berakhir dalam masa terdekat. Ekonomi global yang perlahan dan inflasi yang sangat panas mendorong aset kripto untuk turun.

Keadaan ekonomi ini tidak akan reda dalam masa terdekat dan oleh itu, pelabur BTC perlu bersedia untuk tempoh turun naik yang berpanjangan. Walau bagaimanapun, BTC masih perlu ditahan. Syiling itu mungkin akan kembali di atas $50,000 sebelum tahun ini berakhir.

Cara melihat penjualan ini

Jualan pada tahun 2022 telah menjadi terlalu biasa dalam kripto. Walau bagaimanapun, ini nampaknya lebih menentukan kerana ia dikaitkan dengan pasaran ekuiti.

Mungkin kita melihat pembetulan Bitcoin muktamad. Oleh itu, pilihan yang terbaik adalah menunggu pergerakan harga menjadi sedikit stabil sebelum membeli BTC.

Jadual kandungan:
Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.