UtamaBeritaYGG SEA dan Solana Ventures bekerjasama membangunkan permainan di Asia

YGG SEA dan Solana Ventures bekerjasama membangunkan permainan di Asia

YGG SEA, subDAO pertama Yield Guild Games, telah mengumumkan kerjasamanya dengan Solana Ventures. Kerjasama itu menyaksikan Solana Ventures, yang merupakan cabang pelaburan Solana Labs, mengetuai pusingan pelaburan swasta $500,000 untuk YGG SEA.

Susulan kerjasama itu, Solana Ventures akan bekerjasama rapat dengan pengurus YGG SEA untuk mencipta program latihan tentang cara membina projek pada blok rantai Solana, serta menghubungkan studio pembangunan permainan dan sumber kejuruteraan untuk menyebarkan permainan baharu pada ekosistem Solana. Matlamat utama kerjasama itu adalah untuk mempercepatkan pembangunan permainan dan pelancaran produk di seluruh Asia Tenggara.

Dianggarkan bahawa Asia Tenggara mempunyai kira-kira 25 juta peminat e-sukan dan permainan.

Selepas mengumumkan kerjasama itu, Ketua Solana Ventures, Matt Beck, berkata:

“Asia Tenggara ialah hab utama inovasi dalam permainan blok rantai, dan kami teruja untuk bekerjasama dengan YGG SEA bagi membina nilai mampan dalam komuniti dan ekosistem pembangun Asia Tenggara. Syarikat permainan seharusnya tidak hanya menumpukan pada pengewangan. Rancangan kami adalah untuk membina sumber pembelajaran dan pembangunan bagi mencipta nilai jangka panjang yang sebenar di Asia Tenggara, dan akhirnya membantu membawa permainan dan produk terbaik ke pasaran.”

Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Bersama YGG SEA, Evan Spytma, di pihaknya berkata:

“Permintaan untuk permainan play-to-earn adalah lebih tinggi berbanding sebelum ini, terutamanya di negara-negara Asia Tenggara. Pasukan teras YGG SEA dan pengurus di sesebuah negara mempunyai pemahaman mendalam tentang nuansa budaya di rantau yang pelbagai ini dan telah membina komuniti pengguna kami dari bawah ke atas sejak awal tahun 2022. Kerjasama baharu dengan Solana Ventures akan memberikan YGG SEA rangsangan yang luar biasa dan membantu kami menawarkan sumber terbaik kepada pemain dan pembangun di Asia Tenggara sambil kami terus melayani keperluan komuniti pemain di rantau ini.”

Kerjasama ini juga akan membolehkan pengguna YGG SEA mengakses permainan yang lebih popular yang dibina di atas blok rantai Solana.

Kami menggunakan kuki untuk memperibadikan kandungan & iklan, menyediakan ciri-ciri media sosial dan menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada anda. Dengan terus melayari laman ini atau mengklik "OK, Terima kasih", anda bersetuju dengan penggunaan kuki di laman web ini.